Cisco 677
Fra : Rene Larsen

Dato : 29-01-01 00:36

Hej

Hvordan sætter jeg min router op, sådan at min PC har får min rigtige IP
address alså 212.242.*.* .Kan det lade sig gøre?.
lige nu er den 10.0.0.3 fra start var den 10.0.0.2
hvor dan laver jeg den tilbage til det gammle IP..
findes der et sted på nettet hvor man kan kopier en default config.

H.V.H
Rene

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-01-01 06:31

"Rene Larsen" <Renelarsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor dan laver jeg den tilbage til det gammle IP..
> findes der et sted på nettet hvor man kan kopier en default config.

Hej,

Jeg tror du misforstået noget mht. ip-adresser og din router.
IP-adressen 212.242.***.*** er den ydre adresse til routeren, det har ikke
noget at gøre med IP-adressen på din PC. Derimod er 10.0.0.* adressen på din
PC, og din router har sikkert på indersiden adressen 10.0.0.1
Hvis din adresse på din PC "skifter", er det fordi du kører med dynamisk
tildeling af IP'er. Vil du være sikker på at beholde den samme, skal du
skrive følgende kommando når du telnet'er til routeren:

SET DHCP SERVER DISABLED

- og derefter sætte dit netkort op manuelt

Mvh
Tonni Aagesen