hop ud af vindue !
Fra : find clausen

Dato : 17-03-02 16:08

Hvordan får man sit website til at hoppe ud af et vindue,
hvis folk linker til det med et vindue uden toolbars ? %¤###&!!

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-03-02 18:26

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev:

> Hvordan får man sit website til at hoppe ud af et vindue,
> hvis folk linker til det med et vindue uden toolbars ? %¤###&!!

Den var værre - hvem gør sådan noget?

Har du et link til synderen? Det kunne være at man kunne aflæse
et vinduesnavn eller andet og lave noget ud fra det.

--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 17-03-02 19:05

On Sun, 17 Mar 2002 18:26:10 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:
> Den var værre - hvem gør sådan noget?
>
> Har du et link til synderen? Det kunne være at man kunne aflæse
> et vinduesnavn eller andet og lave noget ud fra det.

Problemet er at der ikke er noget window navn:
<A
href="javascript:displayWindow(''>http://www.photopress.dk/',700,450)">

http://www.ferienwohnung.dk/dansk_sonderjylland.htm

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-03-02 21:36

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev:

> Problemet er at der ikke er noget window navn:
> <A > href="javascript:displayWindow(''>http://www.photopress.dk/',700,450)">
>
> http://www.ferienwohnung.dk/dansk_sonderjylland.htm

Kan du ikke bare henvende dig til dem og bede dem om at lade være?

Ellers kan du lave noget i den stil:

<script type="text/javascript">
if (location.href == "http://www.ferienwohnung.dk/dansk_sonderjylland.htm")
{
window.close();
}
</script>

.... så burde vinduet lukke når man klikker på det fra deres side

--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 17-03-02 22:37

On Sun, 17 Mar 2002 21:36:24 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

> Kan du ikke bare henvende dig til dem og bede dem om at lade være?

Han mener det skal være sådan, da der ikke vil være systemressourcer
nok på den besøgendes maskine, hvis han laver taget ="_blank" )

> [...]
> }
> </script>
>
> ... så burde vinduet lukke når man klikker på det fra deres side

Det er jo ikke menigen at vinduet skal lukke,
hvis man kunne tilføje toolbar m.v. med et script
ville det være bedre ...

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-03-02 22:59

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev:

> Han mener det skal være sådan, da der ikke vil være systemressourcer
> nok på den besøgendes maskine, hvis han laver taget ="_blank" )

Ha, ha! Vi kan jo ikke alle være lige kloge - men systemressourcer - han
er vist langt ude i hampen

> Det er jo ikke menigen at vinduet skal lukke,
> hvis man kunne tilføje toolbar m.v. med et script
> ville det være bedre ...

Jeg har faktist forsøgt med window.open() umiddelbart efter window.close(),
men da vinduet íkke har noget navn, er det ikke til at styre - derfor er du bedst
tjent med at vinduet lukket - indtil han kommer på andre tanker - du kan jo
fortælle ham hvad du har gjort, så skal han nok lave det om hvis han fortsat vil
linke til din side - døde links (eller vinduer der lukker igen) kan han ikke bruge
til noget.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-02 00:40

Sun, 17 Mar 2002 22:58:53 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>men da vinduet íkke har noget navn,

Er displayWindow ikke vinduenavnet?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-02 01:13

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Er displayWindow ikke vinduenavnet?

Det oprindelige script hos http://www.ferienwohnung.dk/dansk_sonderjylland.htm
hedder:

<SCRIPT>
<!--
function displayWindow(url, width, height) {
var Win = window.open(url,"displayWindow",'width=' + width +
',height=' + height +
',resizable=yes,scrollbars=yes,menubar=yes,status=yes' );
}
file://-->
</SCRIPT>

Jamen, hvad hedder navnet på det vindue der bliver åbnet? Er det
displayWindow eller Win - eller intet?

Det er dig der er popupeksperten

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-02 01:34

Mon, 18 Mar 2002 01:13:10 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>Jamen, hvad hedder navnet på det vindue der bliver åbnet? Er det
>displayWindow eller Win - eller intet?

Det eneste jeg går ud fra, at, hvis man kopierer det over, så der
blot er 2 links og kalder displaywindow for displaywindow2 i det
andet script/link, så åbner det i hvert sit vindue og derfor går
jeg ud fra, at det er vinduenavnet.

Fra : find clausen

Dato : 18-03-02 10:06

On Mon, 18 Mar 2002 01:34:12 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Det eneste jeg går ud fra, at, hvis man kopierer det over, så der
> blot er 2 links og kalder displaywindow for displaywindow2 i det ...

Kan man så ud fra vinduesnavnet viderestille til et andet doc. a la:

if (window.name == displaywindow)

window.location.href = "test.html"

eller noget derhenad ???

Fra : find clausen

Dato : 18-03-02 11:14

Hvor blev det af: sendt igen :

> Kan man så ud fra vinduesnavnet viderestille til et andet doc. a la:
>
> if (window.name == displaywindow)
>
> window.location.href = "test.html"

Og det virker næsten ok.

if (window.name == 'displayWindow') window.location.href =
window.open('index.html','udafvindue','channelmode');
Men i baggrunden kommer det så en fejl i det oprindelige vindue:

http://www.photopress.dk/[object]

Hvad skyldes det mon ?

Fra : find clausen

Dato : 18-03-02 19:17

On Mon, 18 Mar 2002 11:13:35 +0100, find clausen <noreply@nospam.com>
wrote:

> [...]
> window.open('index.html','udafvindue','channelmode');
> Men i baggrunden kommer det så en fejl i det oprindelige vindue:

Men nu bliver det interessant:
Hvis man i næste linie tilføjer:
if (window.name == 'displayWindow') window.close();

Så er man hoppet ud af winduet,og har lukket det efter sig !

he-he !

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-02 22:08

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev:

> Så er man hoppet ud af winduet,og har lukket det efter sig !

Genialt, Find!

Det nye vindue mangler jo fortsat menuen, men det har du måske
valgt at leve med i dette tilfælde?

--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 18-03-02 22:59

On Mon, 18 Mar 2002 22:08:15 +0100, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

> Det nye vindue mangler jo fortsat menuen, men det har du måske
> valgt at leve med i dette tilfælde?

Det er jo hvad man får i channelmode,
hovedsagen er at frem og tilbageknapperne er der m.m. ...
Når man er færdig med at se min side, lukker man jo bare,
og siden man kom fra ligger klar.
Det virker jo som target=blank ..
men kan vel åbne et vindue med alle parametre sat ... ?

Fra : find clausen

Dato : 18-03-02 23:23

wrote:

> Genialt, Find!
>
> Det nye vindue mangler jo fortsat menuen, men det har du måske
> valgt at leve med i dette tilfælde?

Eller sætter man bare:

if (window.name == 'displayWindow') window.location.href =
window.open('index.html','udafvindue','toolbar,location,status,menubar,scrollbars,resizable');

Så får man en helt normal browser ...

Den ligger på lige nu ...

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-02 00:07

> [...]

> window.open('index.html','udafvindue','toolbar,location,status,menubar,scrollbars,resizable');

Det var meget bedre. Jeg kunne ikke lide at jeg skulle tvinges til channelmode,
men nu har du faktisk opnået den optimale løsning. Det er godt nok et åbnet
vindue, men det kan ingen se

Gud ved hvornår synderen opdager det?

--
Allan

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 18-03-02 02:48

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>Jamen, hvad hedder navnet på det vindue der bliver åbnet? Er det
>displayWindow eller Win - eller intet?

Navnet er displayWindow. "Win" er navnet på det javascript objekt som
holder referencen.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty