Kodeord mellem windows og linux/samba
Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 17-03-02 13:37

Hvordan undgår man at man bliver spurgt om brugernavn og kodeord, når man
opretter en forbindelse fra en windowsmaskine til en Linux/samba?
Problemet er størst med windows XP, da den ikke lader en logge på uden
brugernavn/kodeord.

mvh
Thomas D. Kryger

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-02 14:43

Thomas D. Kryger skrev:

>Hvordan undgår man at man bliver spurgt om brugernavn og kodeord, når man
>opretter en forbindelse fra en windowsmaskine til en Linux/samba?

Jeg undgår det mellem Win98 og Win2000 ved at bruge samme
brugernavn og kodeord på begge maskiner, men det burde vel være
nok at oprette Win-brugeren som bruger på Linuxboksen (samme navn
og kodeord). Jeg har dog ingen erfaring med det.

--
Bertel

Fra : Alex Holst

Dato : 17-03-02 16:45

Thomas D. Kryger <thomas@akvariet.dk> wrote:
> [...]
> opretter en forbindelse fra en windowsmaskine til en Linux/samba?
> Problemet er størst med windows XP, da den ikke lader en logge på uden

RTFM din dovne hund. Der er real-life eksempler paa opsaetning i smb.conf.

Min siger f.eks.:

[windrivers]
comment = Windows Device Drivers
path = /g/Windows/drivers
public = yes
writable = no
only guest = yes

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 18-03-02 06:13

"Thomas D. Kryger" <thomas@akvariet.dk> wrote in message
> [...]
> opretter en forbindelse fra en windowsmaskine til en Linux/samba?
> Problemet er størst med windows XP, da den ikke lader en logge på uden

Hejsa

Jeg havde glemt at tilføje mit brugernavn til sambas passwordfil. Ikke
andet....

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 10-04-02 08:38

En lille fiks ting kunde være at sætte din SAMBA maskine op til at køre som
Domæne PDC´er
Dog skal du for at kunde logge på i XP ændre en lille ting fra 1 -> 0 i
registreringsdatabasen på XP boksen.
Der er tale om nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE -> SYSTEM -> CurrentControlSet -> Services -> Netlogon ->
Parameters -> requiresignorseal

MVH
Christian Bruhn Gufler

--

Christian Bruhn Gufler
MFD A/S

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-04-02 10:33

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote in message
> En lille fiks ting kunde være at sætte din SAMBA maskine op til at køre
som
> Domæne PDC´er
> Dog skal du for at kunde logge på i XP ændre en lille ting fra 1 -> 0 i

Eller hvad med en public = yes for det dir han vil dele?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk