USB-RJ45 converter
Fra : SCB

Dato : 17-03-02 12:01

Findes der en nem og billig måde at konvertere fra USB til RJ45?
Jeg har kigget lidt rundt f.eks. på Black-Box for at sen om der fandtes en
decideret USB-RJ45 konverter, men har ikke kunnet finde en sådan.
Har nogen her på listen en snedig løsning?
På forhånd tak
Søren

Fra : JSM

Dato : 17-03-02 13:03

"SCB" <scb@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> decideret USB-RJ45 konverter, men har ikke kunnet finde en sådan.
> Har nogen her på listen en snedig løsning?

Anubis laver en decideret USB-RJ45 konverter. En adaptor som hedder Speednet
Mini USB adaptor. Den fylder ikke mere end en PS/2->USB adaptor og laver din
USB om til en 10/100 RJ45. Jeg har prøvet og det virker overbevisende.
Eneste problem er USB-portens (mangel på) båndbredde ift et 100 Mbit
netkort. Du kan se mere på
http://www.typhoonline.com/anubis_english/viewproduct.asp?id=70022&catid=006
Jeg ved ikke hvem der forhandler den her i landet. Indtil videre har jeg kun
set den på min egen arbejdsplads som er www.datadiscount.dk , Vi tager 499,-
for den.

mvh
Jesper

Fra : Martin

Dato : 17-03-02 20:46

Du kan købe et USB netkort hos Zitech for 280 kr.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 19-03-02 00:43

"SCB" <scb@email.dk> wrote:

> Findes der en nem og billig måde at konvertere fra USB til RJ45?
> Jeg har kigget lidt rundt f.eks. på Black-Box for at sen om der fandtes en
> decideret USB-RJ45 konverter, men har ikke kunnet finde en sådan.

Hvis du mener et USB netkort, kan de købes næsten overalt.

> Har nogen her på listen en snedig løsning?

Hvis du menet en USB forlænger der bruger Twisted Pair kabel til
transmissionen, er google din ven:

www.google.com/search?q=USB+extender+twisted+pair

--
Med Venlig Hilsen