Det lader til at være moderne at...
Fra : Jan Linneberg

Dato : 17-03-02 12:00

Det lader til at være moderne at få input fra gruppen til køb af nyt
hardware, så det vil jeg også prøve. Jeg har tænkt en hel del over hvad jeg
skal købe så jeg håber i er enige (men nu får vi se
Feel free to comment

AMD Athlon XP 1800
Microstar KT3 Ultra ARU
256 MB PC2700 DDR-RAM
LiteOn 24x10x40 eller 32x12x40 (har ikke helt bestemt endnu)
Har 2 stk. IBM 60GXP 40GB (til RAID)
D-Link TX500 netkort
Har GeForce2 GTS som bliver skiftet til GeForce 4 Ti4400 (når de falder lidt

Hyundai kabinet med 300W PSU

mvh Jan

Fra : Anders Lyhne

Dato : 17-03-02 12:05

Hold dig fra LiteOn og køb en Plextor eller Yamaha - der er stor forskel på
kvaliteten af det brændte cd'er.
/Anders

Fra : Leony

Dato : 17-03-02 12:11

"Anders Lyhne" <business@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Hold dig fra LiteOn og køb en Plextor eller Yamaha - der er stor forskel

> kvaliteten af det brændte cd'er.

Hvordan det?
Enten så virker den eller også virker den ikke.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Anders Lyhne

Dato : 17-03-02 12:16

Nej Leony så simpel er cd-verdenen ikke.
/Anders

Fra : Leony

Dato : 17-03-02 13:24

> Nej Leony så simpel er cd-verdenen ikke.

Så kunne jeg da godt tænke mig en uddybelse af kvaliteten af brændingen.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 17-03-02 14:02

> Hold dig fra LiteOn og køb en Plextor eller Yamaha - der er stor forskel

> kvaliteten af det brændte cd'er.
> /Anders

Jamen, bruger LiteOn og Plextor stort set ikke samme hardware.
Den eneste forskel skulle efter sigende være måden, hvorpå skuffen kører ud.
Ved Plextor kører den glidende, mens den hos LiteOn humper - big deal...

Fra : Leony

Dato : 17-03-02 12:14

"Jan Linneberg" <janlinneberg@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse

> 256 MB PC2700 DDR-RAM

Måske 256 MB mere, nu du har spenderebukserne på

> LiteOn 24x10x40 eller 32x12x40 (har ikke helt bestemt endnu)

Køb den billigste.
Om det tager 4 minutter eller 2½ minut at brænde en cd er ikke afgørende,
med mindre du har travlt.

Fra : Anders Lyhne

Dato : 17-03-02 12:29

2½ min? Ah mon dog. Du skal være opmærksom på at en 40x eller 32x brænder
ikke skriver med 40/32x over hele skiven, teknikken hedder CAV (constant
angular velocity).
Tror kun det er muligt at brænde CLV (constant linear velocity) ved maks
20x.
Så jeg vil give Leony ret i at forskellen på en 24x eller en 40x brænder er
væsentlig mindre end man først skulle tro.

Ved CAV bevæger skiven sig med samme omdrejningshastighed under hele brænder
forløbet - hvilket resulterer i at der brændes hurtigere jo længere du
kommer mod yderkanten.
Ved CLV justeres omdrejningshastigheden således at der brændes med en
konstant bitrate.
/anders

Fra : Mogens

Dato : 17-03-02 13:20

On Sun, 17 Mar 2002 12:14:17 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Om det tager 4 minutter eller 2½ minut at brænde en cd er ikke afgørende,
>med mindre du har travlt.

Du kan nu ikke komme ned på 2½ minut med en 32x brænder, for
du glemmer at der skal skrives Leadin og Leadout, så det tager
ca 4:00 med en 24x og ca 3:20 med en 32x brænder at fylde en
650 MB CD.

Men bortset fra det, så er Liteon et godt valg, så den kan du
roligt købe. Brænderen er alligevel forældet om et års tid, så
der er sgu ingen grund til at betale 50% mere for en Plextor
bare for at få den navn på fronten af sin brænder.

Jeg havde en Liteon 12x i et år og har lige skiftet til en Liteon 32x
som kører upåklageligt. Tjuhej da hvor den kan spytte skiver ud.

Mvh Mogens

Fra : Leony

Dato : 17-03-02 13:30

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> du glemmer at der skal skrives Leadin og Leadout, så det tager
> ca 4:00 med en 24x og ca 3:20 med en 32x brænder at fylde en

I stand corrected
Det var nu mest ment som et eksempel på at man lige så godt kunne spare
pengene.

Fra : Jan Linneberg

Dato : 17-03-02 14:31

Tak for alle svarene, det er rart at høre fra folk der har prøvet
produkterne
mvh Jan

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 17-03-02 14:24

4 min for at skrive lead in og lead er meget synes jeg. min tager ca 2 min
eller mindre.

Plextor 12/10/40a

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 17-03-02 16:11

On Sun, 17 Mar 2002 14:24:27 +0100, "Thomas Strøm Larsen"
<tholar@mail1.stofanet.dk> wrote:

>4 min for at skrive lead in og lead er meget synes jeg. min tager ca 2 min
>eller mindre.

Du misforstod mig.
Jeg mente at det tager 4 minutter at lave en hel CD på 650 MB
når Leadin og Leadout skal tælles med.
De 2 ting tager ca 20-25 sekunder med en 24x eller 32x brænder
og det glemmer mange når de regner på hvor lang tid en brænder
er om at lave en CD. Det er ikke nok at dividere skivens størrelse
med brænderhastigheden.

Mvh Mogens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-03-02 15:48

Sun, 17 Mar 2002 13:20:20 +0100, skrev Mogens <moveng@portalen.no>
noget i retning af:

>Jeg havde en Liteon 12x i et år og har lige skiftet til en Liteon 32x
>som kører upåklageligt. Tjuhej da hvor den kan spytte skiver ud.

Hvor faar du 32X-skiverne fra ?
Jeg synes ikke at jeg kan finde andet end 8-24X-skiver.
--
Thomas Jensen

Og nej, jeg skifter ikke til ISO Charset !

Fra : Mogens

Dato : 18-03-02 16:45

On Mon, 18 Mar 2002 15:47:35 +0100, Thomas Jensen <t2j@hotmail.com>
wrote:

>Hvor faar du 32X-skiverne fra ?
>Jeg synes ikke at jeg kan finde andet end 8-24X-skiver.

Kodak Ultima 80min. Der står 12x på æsken men
min Liteon kører dem fint igennem med 32x

Dysan multispeed skiver vil derimod kun køre 24x

Mvh Mogens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-03-02 11:23

Mon, 18 Mar 2002 16:44:41 +0100, skrev Mogens <moveng@portalen.no>
noget i retning af:

>Kodak Ultima 80min. Der står 12x på æsken men
>min Liteon kører dem fint igennem med 32x
Thanks, dem vil jeg proeve.