abonement til mail
Fra : bo rattenborg

Dato : 28-01-01 23:02

hej

Min kærste og jeg mailer / chatter en del sammen daglig, derfor har jeg sat
mig for at undersøge hvilket abonement der vil passe bedst til hendes
forbrug.

Vi 'snakker' sammen ca. 2 - 2½ time dagligt og hendes nuværende abonement
er - mener jeg - at standard abnonement hos get2net. Hvilket abonement bør
der vælges, det vil være rart med et hvor der betales ud fra mængden der
sendes og ikke tiden der bruges på nettet.

Selv har jeg Stofa hvilket jo passer perfekt til formålet, desværre er jeg
overbevist om at i den del af Odense hvor hun bor, er det ikke muligt at få
Stofa.

Derfor er der et fornuftigt alternativt ?

Jeg har kikket lidt på et TeleDK NetTid 80, der desværre ikke beregnes udfra
mængde, men tid og desuden har en opkaldsafgift.

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-01 23:27

> [...]
udfra
> mængde, men tid og desuden har en opkaldsafgift.

Der er ikke opkaldsafgift indenfor de 80 timer, og med en ISDN-router vil du
stort set kun betale for de sekunder det tager at sende mailen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : bo rattenborg

Dato : 28-01-01 23:39

> Der er ikke opkaldsafgift indenfor de 80 timer, og med en ISDN-router vil
du
> stort set kun betale for de sekunder det tager at sende mailen.

uhh lyder fint, dvs. med et ISDN abonement [er det ikke +50kr / md der skal
ligges oven i de 299,-] + NetTid 80 er hun godt kørende. Ellers har jeg lige
kikket på et ADSL abonement hos CyberCity til 345,- der vel er en bedre
løsning eller ?

Bo

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-01 23:51

> [...]
lige
> kikket på et ADSL abonement hos CyberCity til 345,- der vel er en bedre

Hvis hun kan få ADSL vil det i de fleste tilfælde være den bedste løsning.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-01 02:24

Sun, 28 Jan 2001 23:02:29 +0100, skrev "bo rattenborg"
<bo.rattenborg[no spam]@mail.dk>:

>Jeg har kikket lidt på et TeleDK NetTid 80, der desværre ikke beregnes udfra
>mængde, men tid og desuden har en opkaldsafgift.

Der er kun opkaldsafgift (5 øre) efter, at de 80 timer er brugt.
Minutprisen efter at nettiden er opbrugt er 10 øre.

Ellers har WOL også noget Supersurfer, som er ret rimelig i pris.
Kan dog ikke lige huske priserne.
Cybercity har fastpris 120 til kr. 199,00 (2 timer om dagen)

For de to sidste kan evt. ubrugt tid ikke overføres, hvilket det kan
for Nettid, så her kan være lidt på den ene dag og meget den anden.

Selvom det nok ikke kan leveres her og nu, ville jeg da kraftigt
overveje Nete Express, 349,00 om måneden for helt frit forbrug.
WOL og Cybercity har lign. tilbud.

Nettid 80 koster kr. 299,00/mdr., så kunne jeg få Net Express ville
jeg da helt klart vælge det (eller en anden ADSL-forbindelse).

Kig på http://www.mint.dk, her skulle de fleste priser være angivet.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : bo rattenborg

Dato : 29-01-01 09:45

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nettid 80 koster kr. 299,00/mdr., så kunne jeg få Net Express ville
> jeg da helt klart vælge det (eller en anden ADSL-forbindelse).

Jeg takker for det uddybende svar. Jeg tror vi starter med at kikke på en
ADSL løsning.

Det ser ud af CyberCitys ADSL 256/128 kbit/s er den billigste, men vil den
leve op til alm. forventninger hvad angår stabilitet, levering ? Desuden
skriver de, at 'I øjeblikket leveres Cisco router i stedet for 1-Meg Modem
til disse produkter' vil det gøre nogen forskel ?

Mvh
Bo

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-01 20:00

> [...]
> skriver de, at 'I øjeblikket leveres Cisco router i stedet for 1-Meg Modem
> til disse produkter' vil det gøre nogen forskel ?

1-Meg Modemet giver din kæreste en public IP på pc'en ligesom dit
Stofa-modem
Routerløsninger bruger (oftest) privat IP på indersiden (fx 192.168.1.1) og
det kan give nogle problemer med ICQ, IRC mm.

Fra : bo rattenborg

Dato : 29-01-01 20:20

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> [...]
og
> det kan give nogle problemer med ICQ, IRC mm.

Når så de skriver 'I øjeblikket', er det så fordi det er en billigere
løsning for dem ? og hvor lang tid dækker ''I øjeblikket' mon egentlig over
?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-01 20:30

> Når så de skriver 'I øjeblikket', er det så fordi det er en billigere
> løsning for dem ? og hvor lang tid dækker ''I øjeblikket' mon egentlig
over

Det er ikke min opfattelse at routeren er billigere end modemet, men jeg
aner intet...

Fra : John Hinge

Dato : 30-01-01 00:42

bo rattenborg wrote:

> Når så de skriver 'I øjeblikket', er det så fordi det er en billigere
> løsning for dem ? og hvor lang tid dækker ''I øjeblikket' mon egentlig over
> ?

Jeg tror man er løbet tør for 1-meg modemmer pt.
Der er jo selvf den mulighed at de samler dem sammen kunder indsender
hvis de blir opgraderede til router løsninger, så nye kunder kan få
sig et 1-meg modem.

En anden forskel er at CC har valgt at køre med 1-meg modemmet
på en sådan måde at der kun understøttes 120 kbit upstream..
Routerløsningerne kan køre 'lidt' hurtigere opad..
Meget interessant eftersom der i min manual til mit 1-meg dyr står
at den understøtter op til 960/384 kbit, øv..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-01 00:45

> En anden forskel er at CC har valgt at køre med 1-meg modemmet
> på en sådan måde at der kun understøttes 120 kbit upstream..

Hvor kommer den info fra?

> Meget interessant eftersom der i min manual til mit 1-meg dyr står
> at den understøtter op til 960/384 kbit, øv..

Det er også (stort set) specs på G.Lite og blev 1-meg'erne ikke solgt til
dette?

Fra : John Hinge

Dato : 30-01-01 12:30

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Hvor kommer den info fra?

CC, se selv hvad hr. Mejlgaard svarer :(

> Det er også (stort set) specs på G.Lite og blev 1-meg'erne ikke solgt til
> dette?

Jow det er også hvad jeg troede...

Og jeg er faktisk ret glad for det modem.. jeg ka godt li ikke at
ligge under for ATM overhead på samme måde som f.eks NetExpres
jeg får cirka 47.5 Kb/sek fra ftptest1 med min 384kbit linje
Det er faktisk ret tæt på teoretisk maks for linjen.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 30-01-01 01:08

It seems John Hinge wrote:
>Meget interessant eftersom der i min manual til mit 1-meg dyr står
>at den understøtter op til 960/384 kbit, øv..

De 384 er det desværre kun amerikanere der kommer til at opleve...

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-01 08:46

> De 384 er det desværre kun amerikanere der kommer til at opleve...

Hvorfor?

Fra : Simon Skals

Dato : 30-01-01 18:35

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:

>Hvorfor?

Den europæiske model af 1Meg-modem kan kun køre 960/120 kbit/s. Det er ikke
noget, CyberCity har bestemt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : John Hinge

Dato : 30-01-01 18:43

Simon Skals skriver:

> Den europæiske model af 1Meg-modem kan kun køre 960/120 kbit/s. Det er ikke
> noget, CyberCity har bestemt.

øv
klynk

men der står jo i manualen.......

For os der er lidt nysgerrige, hvad er den rent tekniske grund til
begrænsningen ?
Jeg har nemlig overvejet lidt højere linjehastighed (jeg ville godt
ha lidt mere upstream) men jeg syns overheadet fra en router er
lige lovlig træls... Derfor ville det ha været rart hvis jeg
bare ku ha kørt med min glade 1-meg dimmer...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
..sPOOn. - confusion is a state of mind

Fra : Simon Skals

Dato : 30-01-01 19:01

It seems John Hinge wrote:
>øv
>klynk
>
>men der står jo i manualen.......

Ja, den har Nortel ikke gidet rette i.

>For os der er lidt nysgerrige, hvad er den rent tekniske grund til
>begrænsningen ?

Jeg ved det faktisk ikke. Et gæt vil være, at man har givet køb på noget
båndbredde for at få udstyret godkendt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : John Hinge

Dato : 30-01-01 20:21

Simon Skals skriver:

> Ja, den har Nortel ikke gidet rette i.

fyyy slemme Nortel :)

> Jeg ved det faktisk ikke. Et gæt vil være, at man har givet køb på noget
> båndbredde for at få udstyret godkendt.

Tjaa ok, det er da et fair svar !
Jeg må nok bide i det citronagtige æble og overveje glæderne (og
sorgerne) ved en routerløsning.. æsch.. :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-02-01 22:36

John Hinge wrote:

> Jeg har nemlig overvejet lidt højere linjehastighed (jeg ville godt
> ha lidt mere upstream) men jeg syns overheadet fra en router er

Cybercity har da såvist jeg ved et par ADSL-tilbud hvor du kan
få 384/384 og 512/512. Altså reelt *symmetrisk* DSL istedet for
assymetrisk.

--
Peter Knutsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-02-01 13:47

On Sat, 03 Feb 2001 21:35:32 GMT, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>få 384/384 og 512/512. Altså reelt *symmetrisk* DSL istedet for
>assymetrisk.

| men jeg syns overheadet fra en router er

Skriver han, så,,,

--
Det er muligt, ikke at begå nogen fejl, og aligevel tabe.
Det er ikke en svaghed, det er livet.

Mvh Ivar Madsen
news-21-09-00@nemo.dyndns.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-02-01 14:35

wrote:

>Cybercity har da såvist jeg ved et par ADSL-tilbud hvor du kan
>få 384/384 og 512/512. Altså reelt *symmetrisk* DSL istedet for
>assymetrisk.

Det har intet med overhead at gøre. Og det er stadigvæk ADSL (se evt.
tidligere tekniske forklaringer i denne gruppe ang. samme).

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Funkyboy

Dato : 29-01-01 16:51

Hvis du nu prøver at tage en kigger på følgende side
http://www.teleprisguide.dk kan du se, efter forbrug og alle mulige andre
kriterier, præcis hvilket internet/teleabonnement der passer bedst til din
kæreste

<direkte svar bedes rettet til webmaster@funkyboy.dk>

Mvh
Martin Henningsen

Telia Internet Support er min arbejdsplads
Men herinde taler jeg kun på egne vegne