Nybegynder herinde igen.
Fra : newsgroup@annika.dk

Dato : 16-03-02 23:50

Ja, vil blot lige sige hej til jer alle, da jeg er ny herinde, og har siddet
og "rodet" en del gamle spr./samtaler igennem.

Nogle af jer vil måske huske mig fra andre steder på nettet.

Vil følge med på "sidelinien" og kommentere i fremtidige diskutioner hvor
der er "grund" til at sige noget.

mhv.
Annika

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 00:13

<newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle af jer vil måske huske mig fra andre steder på nettet.

Nope, sorry

> Vil følge med på "sidelinien" og kommentere i fremtidige diskutioner hvor
> der er "grund" til at sige noget.

Velkommen til

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-03-02 00:17

<newsgroup@annika.dk> skrev:

>Ja, vil blot lige sige hej til jer alle, da jeg er ny herinde, og har siddet
>og "rodet" en del gamle spr./samtaler igennem.

Jamen hej da Annika. Velkommen.

>Nogle af jer vil måske huske mig fra andre steder på nettet.

Ik' mig da, men det er jo ikke din skyld.

>Vil følge med på "sidelinien" og kommentere i fremtidige diskutioner hvor
>der er "grund" til at sige noget.

Hvordan ved du, hvornår der er grund til at sige noget?
Andre vil hellere du fortæller mig, hvornår der er grund til at tie.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 17-03-02 01:08

<newsgroup@annika.dk> skrev

> Ja, vil blot lige sige hej til jer alle, da jeg er ny herinde, og har siddet
> og "rodet" en del gamle spr./samtaler igennem.

Hej og velkommen til!

> Nogle af jer vil måske huske mig fra andre steder på nettet.

Jeg har vist kigget på din hjemmeside på et tidspunkt

> Vil følge med på "sidelinien" og kommentere i fremtidige diskutioner hvor
> der er "grund" til at sige noget.

Jeg har ikke været så aktiv på det seneste, men faldt lige forbi.... det ser
ud som om de fleste af os er på sidelinien i øjeblikket....
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-03-02 09:39

info@lotte-m.dk,Ny-Internet writes:

>hvor

Det plejer da ikke at hæmme os at vi ikke har nogen særlig grund til at
sige noget

>Jeg har ikke været så aktiv på det seneste, men faldt lige forbi.... det
>ser
>ud som om de fleste af os er på sidelinien i øjeblikket....

Næh, jeg har skam være i Bellacenteret og forelsket mig i en Honda CR-V

http://www.honda.dk/start.asp

Det er sådan en kæmpe 4-hjulstrækker på gule plader til en bagatel af
200.000 kr.
Bortset fra et noget større benzinforbrug er der så nogen gode grunde til
ikke at skifte Micraen ud med sådan en ?

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-02 12:07

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> Bortset fra et noget større benzinforbrug er der så nogen gode grunde til
> ikke at skifte Micraen ud med sådan en ?

Dyrere forsikring?
Højere ejerafgift fordi det er en gul-pladebil ?

Men ok bil IMO

Fra : Lotte M

Dato : 18-03-02 13:10

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev

> Næh, jeg har skam være i Bellacenteret og forelsket mig i en Honda CR-V
>
> http://www.honda.dk/start.asp

Det er skisme da en fin dyt - ja, ja - kvinder og biler

I øvrigt, nu vi er inde på benzin og så'n noget.

I lørdag fik jeg Jason Watts bog (om ulykken og livet bagefter),
jeg læste den i et hug - hold da k*, der er krummer i den knægt!
Det er anbefalelsesværdig læsning!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-03-02 02:47

soren@fischer-streton.dk,Ny-Internet writes:

>Dyrere forsikring?
Hvorfor det ?

>Højere ejerafgift fordi det er en gul-pladebil ?
Der er ikke ejerafgift på invalidebiler.

>Men ok bil IMO
Ja, ikke ?

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-03-02 09:25

> Hvorfor det ?

De almindelige ting der er er med til at bestemme forsikringspræmiens
størrelse: antal hestekræfter, nypris, vægt. På de tre punkter er Honda'en
større, dyrere og tungere end en Nissan Micra.
Prøv evt. at ringe til et par forsikringsselskaber...

> Der er ikke ejerafgift på invalidebiler.

Ahhh klart

> Ja, ikke ?

Jow - men jeg ville ikke vælge en Honda CR-V...
Den er for uøkonomisk til mig, og 147 Hk v/6300 Omdr tiltaler mig ikke i så
tung en bil...
Jeg ville idag, uanset hvilken type bil jeg kiggede på, gå efter en vogn med
diesel+turbo for at opnå 1/god økonomi samt 2/ mulighed for chiptuning...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-03-02 10:01

> [...]
>større, dyrere og tungere end en Nissan Micra.
>Prøv evt. at ringe til et par forsikringsselskaber...
Jeg ringede til mit forsikringsselskab - Topdanmark - her til morgen, og
en Honda CR-V koster 6941 om året. En Honda Civic 1,6i LS - som kunne være
et alternativ koster 6053. De 888 kr. om året tror jeg godt at jeg kan
finde

> [...]
>med
>diesel+turbo for at opnå 1/god økonomi samt 2/ mulighed for chiptuning...

Jeg kan sagtens følge dig, for der er ikke noget som det brutale
drejningsmoment ved lave omdrejninger i en diesel. Problemet for mig er
bare at mine sølle 10.000 km om året stort set består af ture på 8 - 10 km
- så motoren vil næsten aldrig blive gennemvarm.

Min kugleskøre mekaniker, som hedder Claus Wulf og bor i Ørby har truet
mig med vold af særlig farlig karakter, hvis jeg køber en diesel. Han har
TT- race som hobby (det er meeeeget hurtige motorcykler), og det er han
ikke god til - mere. Han er et halvt hundrede år, og ryger jævnligt af
banen, når de unge løver har fordel af deres hurtigere reflekser.
En dag hvor jeg alligvel frekventerede vor fælles foretrukne ortopædkirurg
- på Hillerød Sygehus - vidste jeg at Claus var blevet fløjet med
ambulancefly fra Norge eller Finland, fordi han var løbet tør for asfalt
ved 300 km/t. Han skulle efter sigende også have punkteret den ene lunge,
så jeg havde købt en stor cigar til ham.

Når han kører mig hjem / henter mig - i min bil - har vi en behagelig
kultiveret samtale, som altid er variationer over temaet :

''Du kører karaftædeme som en gammel kælling, der bange for at komme for
tidligt til strikkeklubben. Lortet ska' da ha' røvful, mand. Kan du ikke
mærke at den ka' li' det ?''

Da dette forgår samtidigt med at min lille Micra skiftevis får hamret
bremsen helt i bund og bliver kastet med hvinende dæk gennem uoverskuelige
sving i et område med stor rådyrbestand, har konversationen ikke altid min
fulde opmærksomhed.

Han forsømmer heller ingen lejlighed til at håne mig, fordi han er træt af
at skifte bremseskiverne, som er helt rustne - når klodserne er nærmest
ubrugte.

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-03-02 11:18

> [...]
> en Honda CR-V koster 6941 om året. En Honda Civic 1,6i LS - som kunne være
> et alternativ koster 6053. De 888 kr. om året tror jeg godt at jeg kan

Ja ok, set i det lys er den jo ikke dyrere....
Men 6000-7000 må da også være en hel del mere end det du idag betaler for en
Micra...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-03-02 12:37

> [...]
>Ja ok, set i det lys er den jo ikke dyrere....
>Men 6000-7000 må da også være en hel del mere end det du idag betaler for

Næh, jeg betaler knapt 6000 for Micraen. Men så har jeg også alt, hvad der
kan købes - friskade, glas, fører/passager og hvad det hedder alt sammen.
Nå ja, og så ryger jeg ikke fra eltiteklasse til bølleklasse, hvis jeg
belaster forsikringen en enkelt gang.
Er det dyrt ?

Noget helt andet er at sådan en brutal 4-hjulstrækker jo koster omkring
3.000 mere om året i benzin.

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-03-02 21:14

> [...]
> kan købes - friskade, glas, fører/passager og hvad det hedder alt sammen.
> Nå ja, og så ryger jeg ikke fra eltiteklasse til bølleklasse, hvis jeg

Du mener da vel ikke at dit forsikringsselskab vil forsikre 4-hjulstrækkeren
til samme præmie, på de samme betingelser, som du idag har på Micra'en??
Lyder mærkeligt...

> Noget helt andet er at sådan en brutal 4-hjulstrækker jo koster omkring
> 3.000 mere om året i benzin.

Ja, biler er en irriterende ting - det bliver aldrig rigtigt gratis *suk*
Jeg gruer for den dag jeg skal skifte min lille Fiat ud med en anden bil...
Det kan _kun_ blive dyrere *suk*

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-03-02 00:01

> [...]
>4-hjulstrækkeren
>til samme præmie, på de samme betingelser, som du idag har på Micra'en??
Jo, det sagde den flinke dame. Og det undrede mig også lidt, så vi fik en
lille sludder om principperne. Det vigtigste er mig, som er en 55-årig
rutineret elitebilist med bopæl i et tyndt befolket område. Det er meget
usandsynligt at jeg belaster forsikringen, og hvis jeg endelig gør det,
vil det måske dreje sig om at jeg - Gud forbyde det - kvæster mennesker.
Og så koster det skillinger. 10.000 kvæstede i trafikken om året er den
største udgiftspost for bilforsikringer.
Sandsynlighedn for at jeg er ansvarlig for at totalskade min bil er
uendelig ringe, så det spiller næsten ingen rolle ved præmieberegningen.
De 888 kr. i forskel på Civic og CR-V mente hun skyldes at jeg nok skal ud
og prøve at sidde fast i noget mudder med det resultat at jeg måske
overser et enkelt træ - og det har hun helt ret i

>Ja, biler er en irriterende ting - det bliver aldrig rigtigt gratis *suk*
>Jeg gruer for den dag jeg skal skifte min lille Fiat ud med en anden
>bil...
>Det kan _kun_ blive dyrere *suk*
Ja, det er en stor post på budgettet. Og det der forarger mig mest er at
det offentlige faktisk tjener på invalidebiler - når vi lige ser bort fra
specialindretning. I runde tal : Hvis jeg får en bevilling på 120.000 og
køber en personbil, skal jeg betale 60.000 tilbage. Og staten scorer ca.
80.000 i registreringsafgift. Vi betaler også mange tusinde i skat af
benzin og lidt afgift på forsikring. Er det et handicaphjælpemiddel eller
er det en luxusgenstand ?
Helt grotesk er det også at kommunen - sådan da - beslutter den billigst
egnede specialudrustning, men det er mig der skal betale, når skidtet går
i stykker. Hvad mon der er forgået i hovederne på de politikere, der har
besluttet dette - i hvert fald ikke ret meget.

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-03-02 08:02

> [...]
det,
> vil det måske dreje sig om at jeg - Gud forbyde det - kvæster
[snip]
> [...]
> og prøve at sidde fast i noget mudder med det resultat at jeg måske
> overser et enkelt træ - og det har hun helt ret i

Jeg har ellers igennem mange år fået det indtryk, at hovedpricipperne i
en bils kasko-præmie tog udgangspunkt i bilens antal hestekræfter, og
dens vægt: den _kan_ lave meget større skader med højere vægt. Og den
_kan_ køre meget hurtigere...
Det er den forklaring jeg har fået hver gang jeg har forespurgt på en
bil...
Et tip: få det tilbud på skrift - jeg tror ikke på det (med mindre
naturligvis du du har GF...)

> Hvad mon der er forgået i hovederne på de politikere, der har
> besluttet dette - i hvert fald ikke ret meget.

Enig - jeg synes heller ikke at det økonomiske grundlag for
invalidebiler er regnet specielt snedigt ud

Fra : Sverre Stokke

Dato : 20-03-02 07:37

> [...]
>bil...
>Et tip: få det tilbud på skrift - jeg tror ikke på det (med mindre

Er du ude på skrammer mand ? Sårn at beskylde mig eller den sikkert
yndige unge dame fra Topdanmark for at lyve.

Prøv at gå ind på www.forsikringsluppen.dk og tjek prisen.

Kr. 7.269 er prisen for mig hos Topdanmark med samlerabat - for en CV-R
på HVIDE plader.

Hilsen Sverre.