nr til sms?
Fra : Daniel D-Nasty

Dato : 16-03-02 23:16

Er der nogle der ved hvor man kan finde de nr som telestyrelsen har lagt ud
til mobil??? jeg kan ikke finde dem.

//Daniel D-Nasty

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 17-03-02 14:16

"Daniel D-Nasty" skrev

> Er der nogle der ved hvor man kan finde de nr som telestyrelsen har lagt
ud
> til mobil??? jeg kan ikke finde dem.

Med den nuværende mulighed for portering af numre mellem de forskellige
teleselskaber er det ikke længere muligt ud fra telestyrelsens lister at se,
hvilket teleselskab nummeret hører under. Såfremt listen overhovedet
eksisterer længere forestiller jeg mig, at du skal lede grundigt på
telestyrelsens hjemmeside.

Den første juni 2001 blev det teoretisk muligt at flytte sit mobilnummer med
sig når man skifter teleselskab, hvilket i praktisk betyder, at den
tidligere tommelfingerregel om, at alle 21 xx xx xx tilhørte TDC mobil og 22
xx xx xx tilhørte Sonofon og så videre. Om det overhovedet er muligt at
sende gratis SMS-er i dag tvivler jeg på, og hvis det endelig lykkes dig tør
jeg næsten garantere at selskaberne nok skal få lukket hullet hurtigt.

Bedste alternativ, hvis du absolut vil lave en SMS-sender er at kontakte de
enkelte selskaber (i hvert fald TDC Mobil, Sonofon, Orange og Telia) for at
lave en økonomisk aftale form, hvorledes du skal betale for at sende SMS'er
til dem.

Fortsat god fornøjelse med udviklingen, og lad os høre hvis det lykkes.

--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager
ICQ: 130657518

Fra : Daniel D-Nasty

Dato : 17-03-02 16:14

Hvordan kan det være at besked.dk, coolsms, 1klik osv. har sms sende på
deres side?? og det er gratis?

Fra : Morten Hessellund

Dato : 17-03-02 18:08

"Daniel D-Nasty" <broxgaard@adslhome.dk> wrote in message
> Hvordan kan det være at besked.dk, coolsms, 1klik osv. har sms sende på
> deres side?? og det er gratis?

Mange udbydere af sms-sendere tjener penge på banner-annoncering,
brugerbetaling på logoer/ringetoner og/eller sponsorater. Alle dem, du
nævner, har aftaler med teleselskaberne og må afregne i forhold til disse.

Morten

Fra : Christian Schmidt

Dato : 17-03-02 21:25

Jesper Schlæger wrote:

> [...]
> lave en økonomisk aftale form, hvorledes du skal betale for at sende SMS'er

Uden at være sikker, så vil jeg tro, at det er nok at lave en aftale med
én af selskaberne.

Sidst jeg hørte om priserne var det ikke vanvittigt dyrt (ca. 100
kr./måned + 50 øre pr. SMS-besked).

Christian