Runding af hjørner
Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-03-02 22:47

Jeg har lige tegnet en mussemåtte i AutoCAD 2002. Den ber sammensat af
diverse cirkelbuer. Der hvor cirkelbuerne samles, er jeg bange for at der
kommer nogler skarpe kanter, er der derfor en funktion som kan runde alle
hjørner af??
mvh
Jesper Hansen

Fra : P.C.

Dato : 17-03-02 10:49

Hi.

"Jesper Hansen" <hej@hej.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer nogler skarpe kanter, er der derfor en funktion som kan runde alle

Jeg ved ikke om det du har brug for, er "fillet" funktionen ; her er et array af
circler hvor du kan se "fillet" brugt mellem circlerne i nederste venstre
hjørne.
Fillet er jo det værktøj man bruger for at afrunde hjørner og man kan bestemme
fillet radi.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/wrl/mm.jpg

Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a

Fra : Freddy Suurland

Dato : 17-03-02 11:45

Hej Jesper

FILLET har en mulighed for at runde mange hjørner på een gang.
Men det kræver at det er en polylinie (2D).

Det kunne se således ud:

Command: FILLET
Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000
Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: p
Select 2D polyline:
10 lines were filleted

Fillet radius må ikke være større end den mindste polyline.
Og metoden virker ikke på ARC, som du har brugt.

Et forslag kunne være at du tegner dit emne med linier, og bruger "PEDIT ->
Y -> Join" til at samle linierne til een polylinie.
Er det et lukket område ken BOUNDARY også bruges til at skabe en polylinie.

Vh Freddy

Fra : Freddy Suurland

Dato : 17-03-02 13:11

Hej igen...

Jeg kom til at tænke på at PEDIT -> F (F for Fit), jo "tilglatter" en
polylinie så linier bliver til ARC - gårnde gennem de samme punkter som
linierne.
Måske kan det bruges til noget......

Vh Freddy