on mouse....
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 16-03-02 21:16

Er det ikke muligt at lave en onClipEvent for det aktuelle clip (_root
clippet) ?

Det jeg ønsker er, at når man klikker i clippet, så skal browseren bruge
history.back(-1);

Bo

Fra : Jacob

Dato : 17-03-02 19:36

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message news:<a708pj$b2n$1@sunsite.dk>...
> Er det ikke muligt at lave en onClipEvent for det aktuelle clip (_root
> clippet) ?
>
> Det jeg ønsker er, at når man klikker i clippet, så skal browseren bruge
> history.back(-1);

Hvis det er fordi du vil aktivere browserens tilbageknap på et Flash
site, er der en gennemgang af metoden på: http://www.robertpenner.com/

Jacob

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 17-03-02 19:48

> Hvis det er fordi du vil aktivere browserens tilbageknap på et Flash
> site, er der en gennemgang af metoden på: http://www.robertpenner.com/

ej, fed side - egentlig var back knappen ikke det væsentlige, men mere det,
om man selve klippet ikke har en on-property

Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 18-03-02 07:56

[...]
jeg ved godt, at det ikke er backknappen du vil aktivere, men bare
lige for at sprede lidt viden om MX, så er der i MX noget, der hedder
'named anchor' og med brug af dette, kan man bruge browserens back
knap til at gå frem og tilbage på et flashsite..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 18-03-02 17:34

> [...]
> 'named anchor' og med brug af dette, kan man bruge browserens back
> knap til at gå frem og tilbage på et flashsite..

uh, det lyder godt. Det må være en af det største mangler ved flash

Bo

Fra : Jacob

Dato : 18-03-02 19:37

bo@bodudek.dk (Bo Dudek) wrote in message news:<3c958e88.2324702@news.cybercity.dk>...
> [...]
> 'named anchor' og med brug af dette, kan man bruge browserens back
> knap til at gå frem og tilbage på et flashsite..

Har du MX trial version? Og har du prøvet denne funktion?
Hvis tilbageknappen virker for et Flash site som den gør normalt, er
det i hvert fald en kæmpesejr for Flash. Alene den funktion vil, hvis
den virker ordentligt, gøre en upgrade alle pengene værd, IMO.

Robert Penners metode (som bl.a. kan ses i action på
http://www.relevare.com) har den store bagdel at sitet dels skal laves
i frames (med efterfølgende dårlig rating i søgemaskinerne, m.m.), og
dels stiller et hav af krav til planlægning af sitet. Men hvad gør man
ikke for at brugerne skal få en problemfri oplevelse

Fra : Bo Dudek

Dato : 18-03-02 23:57

[...]
>Har du MX trial version? Og har du prøvet denne funktion?
jeps.. har fået den demostreret og har selv prøvet den i MX trial
versionen :)

>Hvis tilbageknappen virker for et Flash site som den gør normalt, er
>det i hvert fald en kæmpesejr for Flash. Alene den funktion vil, hvis
>den virker ordentligt, gøre en upgrade alle pengene værd, IMO.
men jeg er ret usikker på, om det vil virke hvis brugeren IKKE har
flash 6 plugin installeret. :/

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 19-03-02 00:38

> men jeg er ret usikker på, om det vil virke hvis brugeren IKKE har
> flash 6 plugin installeret. :/

men mon ikke at mange, ret hurtigt får installert det nye plugin, da flash
jo efterhånden er kendt af mange, og derfor vil en ny version sikkert
hurtigere accepteres af brugerne.

Størrelsen / besværet med at downloade plugin't spiller selvfølgelig også en
stor rolle - her tænker jeg f.eks. på installation og download Real player,
der nærmest er en jungle at komme igennem.

Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 19-03-02 01:34

[...]
>men mon ikke at mange, ret hurtigt får installert det nye plugin, da flash
>jo efterhånden er kendt af mange, og derfor vil en ny version sikkert
>hurtigere accepteres af brugerne.
hvis jeg tager udgangspunkt i min nærmeste familie, så vil de løbe
skrigende bort, hvis et eller andet fjoget på internettet bad dem
installere et lille gratis program (flash 6 plugin).. de ville tænke
virus, sletning af data samt ødelæggelse af hardware, ligegyldigt hvor
meget du forklarer på din side, hvorfra man skal installere
pluginnet.. og jeg tror desværre ikke, at min familie er et enestående
eksempel (??)

hvis man fjerner skyklapperne og kigger på resten af verden, hvor
lille en procentdel er det mon så, der er som os?? der TØR installere
fremmede ting??

personligt vil jeg nok ikke røre noget, som kræver flash 6 plugin, med
en ildtang, førend store firmaer som fx Coca Cola osv. begynder at
udvikler til dette plugin.. det er ganske givet ikke en holdning, som
fremmer udbredelsen af pluginnet, men hvis jeg laver noget for en
kunde, skal der garantier på bordet.. ikke formodninger..