Ny skanner, hvilken?
Fra : Preben Kaas

Dato : 16-03-02 16:13

Hej

Jeg står for at skulle investere i en ny skanner.
Hvis jeg vil ofre mellem 1000 og 1500 kr hvilken mener I så jeg bør
vælge?

Vil være glad for et godt råd

mvh
Preben

ved e-mail fjern xxxx
..

Fra : orbital

Dato : 16-03-02 16:44

On Sat, 16 Mar 2002 15:13:05 GMT, pkaas@xxxxget2net.dk (Preben Kaas)
wrote:

> [...]
>
>Jeg står for at skulle investere i en ny skanner.
>Hvis jeg vil ofre mellem 1000 og 1500 kr hvilken mener I så jeg bør

en med usb2.0

Der er p.t. kun canon og epson.

se edbpriser.dk

mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 16:57

"Preben Kaas" <pkaas@xxxxget2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg står for at skulle investere i en ny skanner.

Det heder nu godtnok en Scanner

> Hvis jeg vil ofre mellem 1000 og 1500 kr hvilken mener I så jeg bør
> vælge?

Hvad skal du bruge den til?

Jeg ville nu kigge efter en Epson... Har selv en 1640SU Photo, og er
rimeligt godt tilfreds. Koster dog også noget mere.

> Vil være glad for et godt råd

Nu er Orbital inde på Interfases...

Jeg ville nu holde mig fra USB...

Jeg har ivertfald erfaret et USB 1.1 er meget ustabilt.. Jeg kunne jo
nermest ikke bruge min Epson scanner pga USB... Lav hastighed, og totalt
ustabil.. Nu har jeg ikke prøvet med USB 2... Men Firewire og SCSI er
stabilt og godt..

Jeg købte et billigt brugt SCSI-kort som kan overføre 20MB/s nu kører min
scanner bare som en drøm (min scanner har både USB og SCSI interfase)

Men Firewire er nu mere uptodate,...

Men det kræver nu sikkert i begge tilfælle, at du må anskaffe dig et
interfase add-on kort til PCI porten i computeren... Hvis du syens USB 1.1
er okay, og du allerede har USB 1.1 port.. så er det vel måske okay...

Fra : René Jensen

Dato : 17-03-02 00:55

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> nermest ikke bruge min Epson scanner pga USB... Lav hastighed, og totalt
> ustabil.. Nu har jeg ikke prøvet med USB 2... Men Firewire og SCSI er

Underligt nok har jeg ikke haft nogle problemer med at plugge nogle af
mine ting via. USB til mine computere, hverken min server, bærbar eller
primære computer. Har tilsluttet en Hewlett Packard ScanJet 4100C
scanner og et Olympus C-2040Zoom digital kamera, og jeg har ikke oplevet
ustabilitet eller problemer med lav hastighed.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-03-02 18:52

"Preben Kaas" <pkaas@xxxxget2net.dk> skrev

> Jeg står for at skulle investere i en ny skanner.
> Hvis jeg vil ofre mellem 1000 og 1500 kr hvilken mener I så jeg bør
> vælge?
>
> Vil være glad for et godt råd

Canon laver nogle lækre, kompakte og meget gode USB-scannere. Det smarte
ved netop Canons USB modeller er, at de strømforsynes gennem USB kablet,
hvilket godt nok stiller krav til, at dit bundkort kan levere den strøm,
der skal til. Det er ikke altid tilfældet på de allerbilligste bundkort.
De modeller som er i sortiment nu kører perfekt under alle versioner af
Windows.

Canon N670U er god, men vil du op og have en opløsning på 1200 x 2400 dpi
skal du op og have fat i N1240U. Sidstnævnte fås fra 1240 på
http://www.edbpriser.dk/.

Vælg ikke en HP, hvis du vil undgå en scanner fra en producent, der ikke
kan hitte ud af at skrive drivere.

mvh
Peter

Fra : Spook

Dato : 16-03-02 19:14

Du kan købe min gamle scanner med SCSI-kort for 200!

Jeg købte for nylig en Epson 1650 Photo. Den er alle pengene værd! Min
kostede ca. 2000, men hvis du køber en alm. 1650 (altså uden diasadapter),
er den noget billigere. Jeg har sammenlignet med nogle HP scannere, men
ingen har samme opløsning som 1650'eren - i hvert fald ikke til samme pris.

MVH

JJ

Fra : PsHdO

Dato : 19-03-02 13:47

Hej.
Jeg har kun ét godt råd....
Hold dig fra HP4470 som ellers er i den prisklasse så vidt jeg lige
husker....
Det er nok ca. den dårligste scanner jeg har prøvet, vi har p én dag
afprøvet 3 som alle var skredet i justeringen under fragt el.lign. efter
hvad HP´s support siger.
Denne scanner er uden transport-lås hvilket gør den uhyre følsom efter hvad
HP selv siger.
De 3 vi havde blev meldt DOA (Død ved ankomst), og de var ikke engang alle 3
fra samme produktion´s dag. (Igen HP´s oplysninger)

Mvh.
PD