Hjælp til nyheder i tabeller
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-03-02 15:32

Hey NG!

Jeg har lavet et nyhedsscript - som self. skal smide nyheder fra en MySQL ud
på en side. Jeg vil gerne have en tabel som er delt op i 2, så der kommer 2
nyheder pr. linie (håber I forstår).

Jeg har førhen lavet et hvor de bare kom ned af siden 1 efter 1. Nu skal jeg
så kalde f.eks. nyheder med ulige ID i den venstre side og nyheder med lige
ID i den højre.

Så mit spørgsmål er - hvordan definere jeg lige at den kun skal hente
nyheder med ulige ID - og hvordan med lige ID.

Takker på forhånd

*/Henrik Pedersen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 16-03-02 17:46

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> wrote:

> [...]
>
> Så mit spørgsmål er - hvordan definere jeg lige at den kun skal hente
> nyheder med ulige ID - og hvordan med lige ID.

hent alle nyheder ud og check on deres id er lige eller ulige i en
while (det kræver at iderne er incremented med en ved hver ny nyhed). og smid den
i hver sin td i en tabel hvis det er det du ønsker.

--
Henrik Hansen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-03-02 17:53

Henrik Hansen skrev:

> hent alle nyheder ud og check on deres id er lige eller ulige i en
> while (det kræver at iderne er incremented med en ved hver ny nyhed).
> og smid den i hver sin td i en tabel hvis det er det du ønsker.

Det er nok bedre bare at bruge en almindelig tæller:

$query = mysql_query("BLA BLA BLA") or trigger_error(mysql_error());
for ($i = 0; $raekke = mysql_fetch_assoc($query); $i++) {
if ($i % 2 == 0) {
# Dette sker kun hver anden gang,
# løkken kører.
}