Konstant læsning på Barracuda IV
Fra : Martin Bangsø

Dato : 16-03-02 15:55

Efter at have udskiftet min IBM 60 GXP 40 GB med en Seagate Barracuda
IV 40 GB har jeg lagt mærke til, at HDD-lampen blinker hver 6. sekund,
og jeg kan også høre, at der er aktivitet på disken, hvis jeg sætter
mit øre helt ind til disken. Har andre også oplevet dette? Jeg undrer
mig, fordi jeg ikke har nogen programmer, der skriver til disken,
åbne.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 16-03-02 20:56

Jeg kan da sige at jeg ikke har oplevet det du beskriver. Er du sikker på
der ikke er nogle "skjulte" programmer kørende?

Mvh. Brian

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-03-02 02:07

Martin Bangsø,

> ...Seagate Barracuda IV 40 GB har jeg lagt mærke til, at HDD-lampen
blinker hver 6. sekund,...

Jeg har samme harddisk, dog 60 GB, og oplever ikke det problem du beskriver.
Mit bud er, at du har nogle programmer til at kører i baggrunden - evt.
skjult.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 17-03-02 10:05

> [...]
> mit øre helt ind til disken. Har andre også oplevet dette? Jeg undrer
> mig, fordi jeg ikke har nogen programmer, der skriver til disken,

Det kan godt være Seagate SmartScan, som kører på din disk. Det er et lille
stykker software, som gør "noget" med din disk. Jeg siger "noget, fordi jeg
ikke aner, hvad det er. Jeg ved bare, at den er der :)

Følgende URL er til et lille real mode DOS program, som kan holde SmartScan
programmet fra firmware fra at køre:
http://members.fortunecity.de/mrmr1/smscan.exe

Det skal køres fra DOS, så du får brug for en boot diskette.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-03-02 21:48

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet fra firmware fra at køre:
> http://members.fortunecity.de/mrmr1/smscan.exe
>
> Det skal køres fra DOS, så du får brug for en boot diskette.

Er det ikke lidt mystisk, at først downloade et program til at styre opsætningen
af sin harddisk for der efter at downloade et andet for at undertrykke det første?

Jeg har lige købt en seagate og har også hoppet på det smarte utility der kan
sætte en hardisk op fra windows uden bios fdisk og format. Og må sige det virker,
men holdkæft var var det tæt på at gå galt.

mvh
Henning

Fra : Arcana

Dato : 18-03-02 01:10

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
virker,
> men holdkæft var var det tæt på at gå galt.

Jeg har osse lige fået mig en Barracuda IV 40 GB for et par mdr siden.
Installerede (som vanligt) med FDISK etc., no problemos (7-9-13). Fed
disk...

/arcana

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 19-03-02 16:21

> [...]
virker,
> men holdkæft var var det tæt på at gå galt.

Øhm - nu er det nævnt program IKKE til at partitionere med. Barracuda IV har
som nævnt et lille program liggende i sin firmware, som gør et eller andet
på disken. Programmet (det fra firmwaren, ikke det som jeg vil have manden
til at hente) gør at disken lave lyde med korte intervaller.

Det program, som jeg vil have manden til at downloade fra nettet, stopper
programmet fra firmwaren og eliminerer dermed lyden.

Kort og godt :)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-03-02 01:33

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det program, som jeg vil have manden til at downloade fra nettet, stopper
> programmet fra firmwaren og eliminerer dermed lyden.

Man lærer noget nyt hver dag.

mvh
Henning