Generelt HW problem ved installering under~
Fra : René Nygaard

Dato : 16-03-02 13:43

Hej Alle

Jeg har problemer med installering af et spil (C&C Renegade) under W2K
pro.
Problemet kommer allerede under installetionen, hvor en lille video-klip
skal til at starte, så fryser computeren helt, og jeg må ty til reset
knappen.
Alle programmer stopper (hvis jeg er ved at kopiere i baggrunden, så
hænger denne task også)
Jeg har opdateret alle drivere, men nu mangler jeg en systematisk måde at
detectere fejlen på.
Jeg har prøvet at installere på min bærbare uden problemer !

Systemet er w2k pro.
Mb: ASUS A7V-133 1Gh Athlon
Grafikkortet er Hercules Prophet 4500
Lydkort Sound Blaster Live! Value
én 512 Mb ram SDram modul

Jeg har problemer med grafikkortet under andre spil såsom Commanche 4 og
FS2002, så jeg tror lidt det er synderen.
Men at man ikke kan installere et program - det lyder temmelig underligt.

Hvad kan man gøre for systematisk at gå systemet igennem ?

på forhånd tak.
- René

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-03-02 14:23

"René Nygaard" <rrn-deletethis@image.dk> skrev
> Jeg har problemer med installering af et spil (C&C Renegade) under W2K
> pro.

> Hvad kan man gøre for systematisk at gå systemet igennem ?

Du kan starte med at lære at krydsposte ordentligt, hvis du absolut
finder det nødvendigt. Hvis du absolut vil sende til flere grupper, så
anvend crosspost (http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost) og lav
follow-up (http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut) i stedet for blot at
sende kopier til de enkelte grupper.

Dernæst indse at W2K ikke er en spilplatform, og at visse spil derfor
ikke virker derunder.

mvh
Peter

Fra : René Nygaard

Dato : 16-03-02 14:42

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in news:a6vgvq$8v3$1
@sunsite.dk:

> [...]
>
> Du kan starte med at lære at krydsposte ordentligt, hvis du absolut
> finder det nødvendigt. Hvis du absolut vil sende til flere grupper, så
ny rekord. ca. 50 sekunder fra jeg skrev anden mail til en eller anden
brugte båndbredde på at hakke på andre. Kan det tænkes at jeg skrev første
indlæg. Browsede rundt på nyhedsgrupperne, og fandt en anden gruppe som
måske var mere korrekt at spørge i. Efter at have læst indlæg i denne
gruppe kom jeg på flere info's som er indsat i den mail ????
Det skønne ved nyhedsgrupper er de "vagter" som sætter en ære i at slå folk
over næsen ved den mindste ting de måtte gøre som de ikke kan lide.
Istedet for at piske en stemning op, så spørg evt. via mail om man var klar
over cross-post, og derefter hæng folk ud!

> Dernæst indse at W2K ikke er en spilplatform, og at visse spil derfor
> ikke virker derunder.
Hvilke spil ? Det er kun 3 spil jeg har problemer med. Af alle andre spil
jeg i tiderne har haft forbi denne maskine har de kørt bedre under w2K end
på w98. Især når man skal til spil-træf hvor netværk skal sætte op, osv.
Jeg kørte på et tidspunkt med dual-boot w2k/w98 til "arbejde"/"fritid", men
jeg opdagede at spillene kørte bedre under w2k end 98. At dette rent
teorestisk ikke skulle passe er jeg lidt ligeglad med, for det er nu min
opfattelse at sådan er tingene.
Èn ting som dog skal siges, er at driver-jagten ALDRIG stopper med w2k som
spil-konsol. Hver gang der kommer et nyt spil, så virker det i 90% af
tilfældende. de sidste 10% kan som regel hjælpes ved driver-opdatering på
stedet, men de sidste få enkle spil - dem vil jeg gerne systematisk kunne
finde problemet med (derfor denne mail)

- René