2 IDE kabler og ialt 4 enheder. Kombineres~
Fra : daan

Dato : 16-03-02 12:30

Hej
Hvilken kombinationsforbindelse ville i foretrække at vælge til at
installere 2 enheder på primær ide stik/kabel og 2 enheder på sekundær ide
stik/kabel?
Nærmere:
Jeg har nu 2 HD'er og et cd drev og en brænder.
Jeg selv ville vælge:

Cd-drev + HD og
brænder + HD

Hvilken er mon den bedste kombination.

PS: Kan man nogensteder købe et skrædersyet IDE kabel. Mit ekstra IDE kabel
har nemlig det ekstra stik placeret "forkert". Vil gerne kunne bestemme selv
hvor ekstra stikket skal placeres på kabelt, samt evt hvor langt det idet
hele taget skal være????

Hilsen

David

Fra : Leony

Dato : 16-03-02 12:41

"daan" <daan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Cd-drev + HD og
> brænder + HD
> Hvilken er mon den bedste kombination.

Det spørgsmål plejer at udløse en "religionskrig".

Hvis du har cd-drevene på hver sin controller så kan du lave "on-the-fly"
kopiering.
Jeg fortrækker dog at lave et image først.
Kopiering fra harddisk til harddisk går vist også lidt hurtigere.

> [...]
selv
> hvor ekstra stikket skal placeres på kabelt, samt evt hvor langt det idet

Dette burde kunne give dig en ide eller 2:
http://www.7volts.com/shorten.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter T.

Dato : 16-03-02 13:14

"daan" <daan@mail.dk> wrote in

> Jeg har nu 2 HD'er og et cd drev og en brænder.
> Jeg selv ville vælge:
>
> Cd-drev + HD og
> brænder + HD

Den kombination er ikke helt dum, når man skal kopiere fra harddisk til
harddisk og de ligger på hvert sit IDE-kabel.

> [...]
> bestemme selv hvor ekstra stikket skal placeres på kabelt, samt evt
> hvor langt det idet hele taget skal være????

IDE-kabler har en maks. længde, som vist er på 70-80 cm. Ret mig hvis jeg
tager fejl af længden. Så måske kan et længere IDE-kabel hjælpe på dit
problem? Skræddersyning af IDE-kabler har jeg aldrig hørt om.

--
Mvh. Peter T.
Vil du lære at citere korrekt? Kig på...

Fra : daan

Dato : 16-03-02 20:06

Om IDE kabler spørgsmålet kan jeg lige melde flg.:
Jeg har været i Electric City , tænkte at jeg måske kunne finde noget kabel
dér.
Det blev til at jeg fandt 2 kabler der var dejligt lange nok og med
tilstrækkelig stik på.

-
david