Logitech keyboard - spørgsmål
Fra : Børge T.

Dato : 15-03-02 22:56

Hej.
Er idag hjemkommet med et Logitech iTouch keyboard incl. mus. Der er en
enkelt funktion jeg ikke kan finde ud af at indstille.
Både på dette nye og på mit gamle tastatur er der en "Sleep"knap (med en
halvmåne som symbol). Mit gamle tastatur fik computeren til at gå direkte i
hibernate (Dvale) når jeg trykkede på sleep-knappen. Men med dette nye
tastatur fremkommer Shutdown vinduet, og jeg skal så klikke med musen på
hvad jeg nu vil (Stand by, Shut off, Restart). Hvordan får jeg den til at gå
direkte i hibernate som med det gamle tastatur?

B.T.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-03-02 23:28

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev
> [...]
> hvad jeg nu vil (Stand by, Shut off, Restart). Hvordan får jeg den til at

> direkte i hibernate som med det gamle tastatur?

Sjovt nok, så gør mit lige nøjagtigt det du vil have det til og jeg vil have
det som du har det )

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Børge T.

Dato : 15-03-02 23:47

> Sjovt nok, så gør mit lige nøjagtigt det du vil have det til og jeg vil
> [...]

Ska' vi bytte? Nej, spøg til side. Hvilken Windows version kører du, og
hvordan har du gjort for at få den til det?

Jeg kører engelsk Windows XP pro, og har prøvet med både dansk og engelsk
software til keyboardet, men det giver samme resultat.

B.T.

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 03:36

Børge T. skrev:

> Jeg kører engelsk Windows XP pro, og har prøvet med både dansk og
> engelsk software til keyboardet, men det giver samme resultat.

Prøv at gå ind i Controlpanel > Power Options > Advanced. Her kan du
vælge hvad knappen skal gøre. (Oversæt selv til dansk, hvis det er den
danske XP du sidder med. :)

Se evt: <http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/sleep_knap.gif>

Madsen.

Fra : Børge T.

Dato : 16-03-02 23:01

> Prøv at gå ind i Controlpanel > Power Options > Advanced. Her kan du
> vælge hvad knappen skal gøre. (Oversæt selv til dansk, hvis det er den
> [...]

Hmmm, det er netop det der er problemet. Uanset hvad jeg sætter den til i
Power Options > Advanced, så kommer den med dette "shut down" window.
Problemet er, at få Windows og tastaturet til at blive enige om, at det er
en "Sleep button". Som nævnt virker det fint med mit gamle (Compaq)
tastatur, men ikke med dette nye Logitech.

Da jeg satte dette Compaq tastatur til, mente winXP, at det var et
Microsoft-tastatur, og har måske derfor installeret noget "ugyldigt". Jeg
kan dog ikke finde noget at afinstallere (heller ikke selvom jeg vælger
"show hidden devices").

Indtil videre har jeg sat den til at Hibernate når jeg bruger afbryderen på
PC'en (Feltet op over på dit billede, Madsen), og det virker fint. Det er
som om, den ikke kan rydde op efter sig fra det gamle "microsoft/Compaq"
tastatur.
Nu inden du får ondt i maven , nej, det er IKKE en Compaq PC, men en
"hjemmebygget" OC PC. Jeg skulle lige spare op til et godt tastatur, derfor
har jeg brugt dette Compaq-tastatur (udmærket, iøvrigt)

Har du en "oprydningside"?

B.T.

Fra : Madsen

Dato : 16-03-02 23:27

Børge T. skrev:

> Nu inden du får ondt i maven , nej, det er IKKE en Compaq PC,
> men en "hjemmebygget" OC PC.

Så er jeg mere rolig. Havde det været en Compaq-pc havde jeg klart
sagt at det var årsagen. ;)

> Jeg skulle lige spare op til et godt tastatur, derfor har jeg brugt
> dette Compaq-tastatur (udmærket, iøvrigt)
>
> Har du en "oprydningside"?

Nej, desværre.
Førhen kørte jeg med dette tastatur på Win2000 og WinXP:
<http://www.logitech.com/lang/global/images/productov2721.gif> og
her virkede knappen med halvmånen fint og jeg kunne ændre hvad den
skulle gøre på det sted jeg tidligere nævnte.

Nu har jeg dette tastatur:
<http://www.logitech.com/lang/global/images/productov105.gif> og det
fungerer på nøjagtig samme måde. Pt. kører jeg med nyeste drivere
fra Logitech til WinXP. Altså iTouch v1.83.
WinXP og Win2000 finder tastaturet som et 'Easy Internet Keyboard'
inde i Enhedshåndtering. Det har altid undret mig og sådan var det
også med det gamle. Det virker dog fint alligevel.

Madsen.

Fra : Børge T.

Dato : 17-03-02 04:56

> [...]
> inde i Enhedshåndtering. Det har altid undret mig og sådan var det
> også med det gamle. Det virker dog fint alligevel.

Ok, så fandt jeg på noget. Det er forøvrigt samme model som dit, Madsen.
Lækkert tastatur, og middelmådig mus.

Hvis jeg connecter modtageren via USB, så virker det ikke (det havde jeg
gjort til at starte med), men hvis jeg connecter mus og tastatur til
PS2-stikkene, så virker halvmåne-tasten som den skal, og kan indstilles i
controlpanel som du tidligere beskrev.

Mit tastatur bliver også fundet som et 'Easy Internet Keyboard', og jeg
kører også med Itouch 1.83 (engelsk ligesom min windows).

Nu er der kun problemer med knapassign på musen tilbage. Det virker i
Windows, men ikke i spil. Jeg har opdateret musedriveren til nyeste version,
men det hjalp desværre ikke.

B.T.

Fra : Madsen

Dato : 17-03-02 19:40

Børge T. skrev:

> Ok, så fandt jeg på noget. Det er forøvrigt samme model som dit,
> Madsen. Lækkert tastatur, og middelmådig mus.

Helt enig i begge udsagn.

> [...]
> tastatur til PS2-stikkene, så virker halvmåne-tasten som den skal,
> og kan indstilles i controlpanel som du tidligere beskrev.

Aha, jeg har også koblet mit tastatur og mus til via PS/2. Har ikke
prøvet den via USB.

> Mit tastatur bliver også fundet som et 'Easy Internet Keyboard',
> og jeg kører også med Itouch 1.83 (engelsk ligesom min windows).

Ja, så burde det jo fungere.

> Nu er der kun problemer med knapassign på musen tilbage. Det
> virker i Windows, men ikke i spil. Jeg har opdateret musedriveren
> til nyeste version, men det hjalp desværre ikke.

Tommelfingerknappen kan jeg ikke få til at virke i de få spil jeg
hidtil har prøvet, men scroll-knappen virker godt nok. Det er måske
ikke scroll-knappen du tænker på?

Hvis det er scroll-knappen du kæmper med, så skal du muligvis en tur
ind i registreringsdatabasen og lave følgende ændring.

(Start > Kør > Regedit) Find en nøgle der hedder 'MouseHookDllEnable'
som skal stilles til værdien 0. (Tryk Ctrl + F når du kommer ind i
regedit og søg på MouseHookDllEnable for at finde nøglen.)

Hos mig hedder nøglen: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\
MouseWare\CurrentVersion\Technical]

Madsen.

Fra : Sven

Dato : 17-03-02 21:29

> [...]
> regedit og søg på MouseHookDllEnable for at finde nøglen.)
>
> Hos mig hedder nøglen: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\

Nøglen hedder det samme her, men det giver ingen forskel i f.eks Quake 3,
selv ikke efter en genstart. Til gengæld virker scrollhjulet fint, hvis jeg
sætter flueben i Use MS Office Compatible Scroll Only, samt i Scroll in
Active Window Only. Til gengæld er scroll funktionen i windows programmer så
elendig. 2-3 click med hjulet sker der ingenting, hvorefter den pludselig
scroller en hel side!

Jeg er meget tæt på at kassere denne mus, og så bruge min Microsoftmus
IntelliPoint Explorer istedet for. Der virker alle knapper og scrollhjulet
perfekt!

Sven

Fra : Madsen

Dato : 17-03-02 21:43

Sven skrev:

> Jeg er meget tæt på at kassere denne mus, og så bruge min
> Microsoftmus IntelliPoint Explorer istedet for. Der virker alle
> knapper og scrollhjulet perfekt!

Jeg må så sige at jeg ikke har problemer med hverken scrollhjul eller
knapper med denne mus i Windows. Jeg opdagede på et tidspunkt at
scrollhjulet ikke virkede i et eller andet spil jeg spildte tiden på,
og her hjalp omtalte fix i registreringsdatabasen. Quake 3 har jeg ikke
prøvet, så jeg ved ikke om mit scrollhjul heller ikke virker her.

Det der irriterer mig ved den mus er dens størrelse. Den er for lille
til min hånd. Min højre hånd bliver kold som en istap når jeg har brugt
musen i længere tid, så jeg har en anden type mus jeg kan skifte til,
hvis jeg bruger et eller andet program hvor en mus er nødvendig.

Madsen.