Q: Onboard Lyd
Fra : Anders Lyhne

Dato : 15-03-02 18:30

Er det mig eller er kvaliteten på onboard AC97 lydkort betydeligt ringere
end pci-lydkort. Jeg synes det lyder så ringe at jeg ikke kan holde ud at
overføre det til mit stereo-anlæg..Jeg har et aOpen AK73 (A) Pro bundkort...
Hvad skal jeg gå efter hvis jeg vil købe et pci-lydkort. Det behøber ikke
være noget fancy med 5.1-lydformater, da jeg har dette i min forstærker.
/Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-02 19:36

Hej!

Anders Lyhne wrote:

> [...]
> overføre det til mit stereo-anlæg..Jeg har et aOpen AK73 (A) Pro bundkort...

Heh, jeg har spurgt om præcis det samme i dk.edb.hardware.bundkort og jeg tror
desværre at de indbyggede lydkort til tider er ringe. Jeg har et Gigabyte
GV-VTXH+ med et Soundblaster 128 indb. Det lyder bare temmeligt ringe, meget
dårligere end mit gamle Soundblaster 128! :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

dk.fritid.bil - One group to rule them all.

Fra : Børge T.

Dato : 15-03-02 23:50

Ja, lyden fra AC97 er kun god nok til et par små hoppende "25-øres"
højttalere på skrivebordet. Selv et billigt PCI-lydkort vil være bedre.

B.T.

Fra : Holmes

Dato : 16-03-02 14:54

> Ja, lyden fra AC97 er kun god nok til et par små hoppende "25-øres"
> højttalere på skrivebordet. Selv et billigt PCI-lydkort vil være bedre.

Tjaeh...mit problem løste sig selv - min WinXP kunne ikke i noget som helst
omfang genkende mit onboard lydkort. SB 128-PCI i....så var alle glade

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-03-02 16:18

Anders Lyhne,

> Er det mig eller er kvaliteten på onboard AC97 lydkort betydeligt ringere
> end pci-lydkort.

Jeg har også et onboard AC97 lydkort og der er absolut intet i vejen med
det. Lyden fungere helt fint. Jeg ved ikke om der er forskel på diverse AC97
lydkort, men mit bundkort er et MicroStar K7T266 Pro2.

At jeg så skal ud og købe et nyt lydkort p.g.a manglende mulighed for
surround sound er noget helt andet .

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-02 16:29

Hej!

Glenn Rasmussen wrote:

> Jeg har også et onboard AC97 lydkort og der er absolut intet i vejen med
> det. Lyden fungere helt fint. Jeg ved ikke om der er forskel på diverse AC97
> lydkort, men mit bundkort er et MicroStar K7T266 Pro2.

Har du et ordentligt anlæg sluttet til maskinen? På et sæt alm. pc-højttalere
kan man næppe høre forskel.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-03-02 02:10

Kim Voss Schrader,

> Har du et ordentligt anlæg sluttet til maskinen? På et sæt alm.
pc-højttalere
> kan man næppe høre forskel.

Har blot et almindeligt sæt med subwoffer til 300 kr.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-03-02 17:23

hej!

Glenn Rasmussen wrote:

> Kim Voss Schrader,

> pc-højttalere kan man næppe høre forskel.
>
> Har blot et almindeligt sæt med subwoffer til 300 kr.

Ok, så er det derfor. På mit hifi-anlæg kan jeg f.eks. sagtens høre forskel på
et alm. SoundBlaster 128 (jævn kvalitet, intet fancy) og det tude ringe lydkort
på mit Gigabyte GA-7VTXH+ bundkort (CT5880 lyd IC).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-02 17:55

"Anders Lyhne" <business@toughguy.net> wrote in message
> [...]
> være noget fancy med 5.1-lydformater, da jeg har dette i min forstærker.

Hvad med et kvalitets kort fra fx hoontech
SoundTrack DSP24 Value m/Digital I/O & MIDI I/O eller uden digitaldel hvis
du ikke har digital indgang på forstærker....

Der findes vist også udelukkende digital-lydkort.

http://www.xs-sound.dk