UddragDelString fra File
Fra : maulwurf

Dato : 15-03-02 15:35

Hej

hordan kan man i c læse line for line i en text file som se ud som
følgene

Her er en over skrift

data , 1 , date2, 45
data, 2 , data2, 466

Data ialt 20

jeg her kikke på getline men kan ikke se om den kan det ønsked

MVH

René

Fra : Leo Havmøller

Dato : 15-03-02 15:44

> hordan kan man i c læse line for line i en text file

fgets()

Leo Havmøller.

Fra : Nyberg

Dato : 19-03-02 16:52

Hej

jeg seder lige med det samme problem og fgets() det virker men hovdan læser
man næste linje

MVH

René

Leo Havmøller <leh@-nospam-iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c920898$0$73656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 19-03-02 17:00

[ Nyberg@t-online.de ]

> Hej
>
> jeg seder lige med det samme problem og fgets() det virker men
> hovdan læser man næste linje

fgets()?

ivr
--
If the Americans want the gold medals this bad, then our Mint should
stamp some and hand them over.

Fra : Nyberg

Dato : 19-03-02 21:13

Hej

fget( ) er en C funktion der kan hente et antal karakter i en string.
mit problem er af når jeg har en file med flere linjer og gerne hvil læse
dem hvordan gør man så det.
jeg kan ikke bruge getline da det ikke finde i midt system.

mvh
René

Igor V. Rafienko <igorr@ifi.uio.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xjvpu20mtt7.fsf_-_@fensaler.ifi.uio.no...

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 20-03-02 15:56

[ Nyberg@t-online.de ]

[ snip ]

> fget( ) fer en C funktion der kan hente et antal karakter i en
> string.

WTF? fgets() leser N antall tegn fra en stream inn i en char buffer.

> mit problem er af når jeg har en file med flere linjer og gerne hvil
> læse dem hvordan gør man så det. jeg kan ikke bruge getline da det
> ikke finde i midt system.

Da bruker du ikke getline. _Alt_ du trenger står i "The ANSI C
Programming Language" av Kerninghan og Ritchie.

Hint: hva returnerer fgets()?
Hint2: hva brukes feof() til?

ivr
PS: Nei, ingen vil gjøre leksene for deg, med mindre du viser at du
har forsøkt å løse problemet

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 20-03-02 15:57

[ Igor V. Rafienko ]

[ snip ]

> WTF? fgets() leser N antall tegn fra en stream inn i en char buffer.

Jeg var kanskje litt uklar: fgets() gjør nøyaktig det du trenger.
Hvorfor kan ikke du bruke det?

ivr

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 17-03-02 10:29

maulwurf wrote:
> Hej
>
> hordan kan man i c læse line for line i en text file som se ud som
> følgene
[SNIP]
> jeg her kikke på getline men kan ikke se om den kan det ønsked

getline er C++, ikke C.

Men den kan sagtens bruges:

ifstream in("foo.txt");
string str;
while (getline(in, str))
{
cout << "linjen var: " << str << endl;

}

Bemærk at der både findes en getline() som member funktion til en
istream og en getline() defineret i <string> som tager en string som
andet argument.

- Morten.