Hardisk med posten???
Fra : Falcon

Dato : 15-03-02 15:36

Er der nogen der har efaringer med at sende en HD med posten?
Hvordan skal den pakkes for ikke at tage skade?
Vil det evt være bedre at sende den med TNT, eller en af de andre
alternativer til Post DK?

mvh Falcon

Fra : René Jensen

Dato : 15-03-02 16:42

Falcon wrote:
> Er der nogen der har efaringer med at sende en HD med posten?

Ja.

> Hvordan skal den pakkes for ikke at tage skade?

Det jeg fik at vide var at jeg skulle sende min harddisk forsvarligt.
Det er jo et relativt begreb, så jeg købte en lille pakæske på det
lokale posthus med et par cm luft omkring harddiskken og flydte godt med
sammenkrøllet avispapir i bunden og uden omkring siderne på harddisken,
som jeg først lagde i en antistat pose med et stykke tapen, som
harddisken ikke lige kunne falde ud af posen, og slutteligt et par
avisrester ovenpå inden jeg forseglede det med pakketape.

En anden gang brugte jeg noget "popcorn" (flamingo stykker), til at
ligge omkring harddisken inden jeg sendte den med Post Danmark.

Begge tilfælde kom harddisken frem til sin destination uden problemer,
og uden skader på harddiskene.

> Vil det evt være bedre at sende den med TNT, eller en af de andre
> alternativer til Post DK?

Måske, jeg kan ikke sige det ... man kan evt. værdi-forsikre sin pakke,
så man får en kvitering samt få afsat et forsigtigt-mærke på pakken
(spørg på dit posthus om priserne).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Henning

Dato : 15-03-02 16:44

On Fri, 15 Mar 2002 15:36:26 +0100, Falcon <Falcon@post5.tele.dk>
wrote:

>Er der nogen der har efaringer med at sende en HD med posten?
>Hvordan skal den pakkes for ikke at tage skade?

Allerførst i en antistatisk pose, dernæst i en papæske, som er foret
godt.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk