Krydscompilering af kernel
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 15-03-02 15:00

Hej,

Er det muligt på en Redhat Linux 7.0 i386 at krydscompilerer en kerne
til et andet arkitektur, f.eks. S/390?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-03-02 15:09

Frank Allan Rasmussen wrote:

> Er det muligt på en Redhat Linux 7.0 i386 at krydscompilerer en kerne
> til et andet arkitektur, f.eks. S/390?

Med en S/390 C oversætter intalleret kan du godt, ja.

Den præcise procedure er jeg ikke sikker på (har aldrig prøvet det selv),
men du skal nok rette i Makefile.

Rasmus

cat complaints > /dev/null

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 15-03-02 16:06

far@mobilixnet.dk. (Frank Allan Rasmussen) writes:

> Hej,
>
> Er det muligt på en Redhat Linux 7.0 i386 at krydscompilerer en kerne
> til et andet arkitektur, f.eks. S/390?

Du skal nok have lavet et helt cross-compiler kit, dvs. compiler,
assembler og linker. Når du kun skal lave kernen, så behøver du ikke
lave standard biblioteker til S/390, men ellers skal du også have
lavet det (hvis du senere havde tænkt dog at oversætte programmer til
s/390 på din linux maskine)

prøv at kigge på http://www.objsw.com/CrossGCC/

--
Christian Hemmingsen