proftp
Fra : Søren Winther Nielse~

Dato : 15-03-02 12:57

Hej
Jeg sidder og kæmper med proftp. Jeg kan simpelthen ikke få lov til at
logge ind.
Er der en der kan pege i den rigtige retning for jeg får en fejl 530
login incorrect.
Hvor skal jeg kigge - jeg er groet fast.
Brugeren er oprettet. Selv root kan ikke få adgang via ftp selv om det
burde være muligt.

med venlig hilsen

Søren Winther Nielsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-03-02 13:34

Søren Winther Nielsen wrote:

> Jeg sidder og kæmper med proftp. Jeg kan simpelthen ikke få lov til at
> logge ind.
> Er der en der kan pege i den rigtige retning for jeg får en fejl 530
> login incorrect.

Du er sikker på at:

Brugeren har et gyldigt kodeord (og er opmærksom på store/små bogstaver).
Brugeren har en gyldig shell fra /etc/shells.
Brugerens hjemmekatalog eksisterer og er læsbart.
Brugeren ikke står i /etc/ftpusers.

> Hvor skal jeg kigge - jeg er groet fast.
> Brugeren er oprettet. Selv root kan ikke få adgang via ftp selv om det
> burde være muligt.

Root kan - og skal - aldrig få adgang via ftp.

Rasmus

Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth

Fra : Søren Winther Nielse~

Dato : 15-03-02 14:44

Hej Rasmus

Ja kan jeg sige til alle spørgsmål.
Men du havde ret. Der skulle en chmod på /hom/user og tilgengæld får jeg nu
hurtiger besked på, at jeg ikke kan komme ind.

Så hvor kigger jeg nu hen af?

mvh
Søren

--
IT-administrator
Søren Winther Nielsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-03-02 15:06

> [...]

> Men du havde ret. Der skulle en chmod på /hom/user og tilgengæld får jeg
> nu hurtiger besked på, at jeg ikke kan komme ind.

Logfilerne. Og fortæller os om konfigurationen af proftpd.

Rasmus

Military Justice is to Justice, what Military Music is to Music.
-- Groucho Marx

Fra : Bruun

Dato : 15-03-02 22:50

Hejsa,
"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Logfilerne. Og fortæller os om konfigurationen af proftpd.

Yup og hvilket OS du kører på osv.

Vær sikker på at det er proftpd som svarer, når du logger på med ftp?

Smæk evt. din proftpd.conf op i dk.binaer eller på en web.

Mvh Kim Bruun

Fra : Søren Winther Nielse~

Dato : 19-03-02 13:57

Tak til alle aktive svarer.
jeg har selv løst probelemt, idet jeg havde "pillet" for meget i conf -
filen.
En ny og let redigeret udgave gjorde tricket.

Mvh
Søren