Thinkpad og CompactFlashlæser
Fra : Morten P

Dato : 15-03-02 12:30

Jeg har lige fået mig en X20 Thinkpad med et pcmcia- og et cf-slot.

Når jeg sætter et CF-kort ind i slottet, reagerer computeren tilsyneladende
korrekt, installerer drivere (windows98), og pc-card-oversigten fortæller at
der sidder en IDE-controller.

Men CF-kortet kommer ikke frem som et drevbogstav.

Nogle forslag?

Morten P

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-03-02 12:32

Har du prøvet at lade kortet sidde i ved genstart af maskinen ?

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Morten P

Dato : 15-03-02 15:00

> Har du prøvet at lade kortet sidde i ved genstart af maskinen ?

Ja - og det virker desværre heller ikke. Det underlige er, at den ikke giver
nogen fejl, men bare lader være med at komme frem i My Computer-oversigten.

Fjerner jeg kortet, får jeg samme besked som hvis jeg fjernede et
pcmcia-kort; at man skal stoppe det inden da. Kan det tænkes, at det slet
ikke er et Compact Flash-slot, men en anden form for pcmcia/pc-kort?

//m

Fra : Funky

Dato : 15-03-02 19:17

Bruger du win 85 ?

MVH Frank

Fra : Morten P

Dato : 15-03-02 21:24

> Bruger du win 85 ?

Tæt på :) Jeg bruger Windows 98

Mvh Morten

Fra : Henning

Dato : 15-03-02 21:48

On Fri, 15 Mar 2002 19:17:06 +0100, "Funky" <dick@worldonline.dk>
wrote:

>Bruger du win 85 ?

85? Han skriver, han bruger 98

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten P

Dato : 15-03-02 21:25

> Men CF-kortet kommer ikke frem som et drevbogstav.

Underligt. Da jeg satte et cardbus-netkort i pcmcia-porten, kom CF-kortet op
med drevbogstav D:
Men fornøjelsen viste sig at være meget kortvarig. Nu er den nemlig væk
igen. Pokkers.

Morten