hofteoperation mod slidgigt uden protese
Fra : Susan Bjerregaard Ni~

Dato : 15-03-02 10:31

Hej Nyhedsgruppe

Er der nogen, der ved noget om, hvordan man laver en "osteotomi" på hoften,
og hvem der laver det (på Rigshospitalet)?

Jeg er en pige på 27 år, der var så uheldig at blive født med en lukseret
hofte, som ikke blev opdaget før jeg var omkring 14 måneder. Jeg blev
indlagt og blev lagt i stræk i flere måneder, fordi lægerne ville prøve at
manipulere den på plads, men til sidste opgav de og opererede den på plads.

I dag har jeg fået konstateret slidgigt i den pågældende hofte, men er ikke
særlig begejstret for at få en protese, da de jo ikke holder evigt og der er
grænser for, hvor mange gange man kan skifte sådan en.

Jeg har hørt at der findes en afhjælpende operation kaldet en "osteotomi" og
er via egen læge og Herlev sygehus blevet henvist til Rigshospitalet, hvor
de kan lave sådan én. Nu venter jeg bare på svar fra dem (har ventet 14 dage
indtil nu). I ventetiden kunne jeg godt tænke mig at lære lidt om hvad det
er for en operation, og hvem, der udfører den. Er der nogen der kan hjælpe
mig med det? Jeg har prøvet hos netdoktor uden at få svar.

Det er hårdt at vente, da jeg har mange smerter (smerterne startede allerede
for 8 år siden, men jeg har prøvet at leve med det så længe som muligt), og
har mange sygedage fra mit arbejde. Det er også hårdt at se min lille datter
på 1½ år, som synes påvirket af at opleve sin mor have så ondt.

Håber der er nogen hér, der ved noget om det.

--
Susan Bjerregaard Nielsen
Susan@logical.dk

Fra : Mari

Dato : 15-03-02 19:14

"Susan Bjerregaard Nielsen" <susan@logical.dk> skrev i en meddelelse news:a6sevu$fno$1@sunsite.dk...
> Hej Nyhedsgruppe
>
> Er der nogen, der ved noget om, hvordan man laver en "osteotomi" på hoften,
> og hvem der laver det (på Rigshospitalet)?

<http://www.google.com/search?q=osteotomi&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr">

<http://www.alltheweb.com/search?cat=web&lang=any&query=osteotomi>

<http://www.altavista.com/sites/search/web?q=osteotomi&pg=q&kl=XX>

<http://srch.excite.com/d/search/p/excite/?search=osteotomi>

Du kan selv finde flere sider med de søgemaskiner, som du finder her på denne side:
http://home3.inet.tele.dk/elgo/

Mh

Fra : Mari

Dato : 15-03-02 19:31

Fra : kat

Dato : 15-03-02 22:53

"Susan Bjerregaard Nielsen" skrev:

> Er der nogen, der ved noget om, hvordan man laver en "osteotomi" på
hoften,
> og hvem der laver det (på Rigshospitalet)?

Hej Susan.
Jeg har tilladt mig at svare dig privat på din mail.
--

/kat
---