Andres mening om udstyr?
Fra : Allan Larsen

Dato : 15-03-02 10:12

Hej

Jeg går og tænker på at købe dele til ny pc, og vil lige høre om jeg går
helt galt i byen?
De ting jeg har tænkt mig er :

Nyt:
Intel Pentium 4 1,6GHz Northwood, In-a-box
ASUS P4S333, Pentium 4 Socket 478 Bundkort
IBM Deskstar 120GXP, 60 GB, 7200RPM - (Til ekstra plads/Backup)
Logic 985A, Fullsize Tower kabinet, 300W
128MB VERITECH PC2100
Sony DDU-1621, 16x DVD, IDE

Plus noget jeg har i forvejen:
Liteon 24x10x40 brænder
Sound Blaster Live!
IBM Deskstar, 34 GXP,60 GB, 7200RPM - (Til OS-Windows)
Har ingen planer om at bruge Floppy. Har lavet startdisk på cd til at boote.

Og så lige det jeg regner med at maskinen skal bruges til:
Almindeligt arbejde som: tekstbehandling, billedbehandling, regne, osv.
Videredigering fra videokamera / Se Videofilm
Og spil er ikke det store, lidt små spil som skak,
men ved ikke om jeg får interesse i at spille andet senere,
så hvordan vil grafik kortet klare det?

Allan

Fra : Herold³

Dato : 15-03-02 10:45

> [...]
> Og spil er ikke det store, lidt små spil som skak,
> men ved ikke om jeg får interesse i at spille andet senere,

Hvilket grafikkort? :)

Fra : Allan Larsen

Dato : 15-03-02 11:52

Ups! jeg glemte at føre grafikkort på, men det er det nu

[...]

ATI All-In-Wonder Radeon AGP 32 MB -
(http://www.shg.dk/ekstern.asp?nr=340127)

Fra : orbital

Dato : 15-03-02 12:52

On Fri, 15 Mar 2002 11:52:27 +0100, "Allan Larsen" <alfra@private.dk>
wrote:

kanont !

Du kan efter anskaffelsen tygge lidt på at overclocke den.
Hvis du med cpuid (wcpuid) lige undersøger, om ikke den kører 16x100,
så er det jo nærliggende med 133 mhz ddr ram at køre 16x133. Det gør
de fleste northwood folk, fordi man ellers ikke udnytter ram'en
ordentligt. Med standard køler og måske lidt mere spænding op ad 1.65
volt, istedetfor 1.475 volt. Måske med en støjsvag kabinetblæser.

mvh

John

Fra : Gichael

Dato : 15-03-02 13:14

> [...]
> ordentligt. Med standard køler og måske lidt mere spænding op ad 1.65
> volt, istedetfor 1.475 volt. Måske med en støjsvag kabinetblæser.

Ramene på en P4 kører med 133MHz RAM, FSB = 4 x 100MHz.

Mvh Michael

Fra : Wizeguy

Dato : 15-03-02 17:31

"Allan Larsen" <alfra@private.dk> wrote in message
> [...]
> Og spil er ikke det store, lidt små spil som skak,
> men ved ikke om jeg får interesse i at spille andet senere,

Fornuftigt valg. Dog vil jeg anbefale PC2700 RAM, så du kan få det optimale
ud af SiS645 chipsettet. Overvej også at købe mindst 256 mb (gerne 512 mb),
specielt hvis du har planer om at køre Windows XP.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Dr. Koch

Dato : 15-03-02 19:48

Jeg ville spare penge og købe AMD tilsvarende processor, med mindre du er
den store Grafiker (og det lyder det ikke til efter din beskrivelse.). Hvis
det kun er til alm brug, såsom musik, film (redigering) og spil, så ville
jeg helt klart gå efter AMD 1800+ el 2000+ Xp processorer , og mht.
floppydisk, så synes jeg du skal smide et i bare for en sikkerhedsskyld
(koster 100,-)... det kan jo være at en bekendt har en lille fil (bank-fil)
eller noget, som lige kan smides på en diskette.

Dr. Koch
------------------------------------

Fra : Wizeguy

Dato : 15-03-02 22:57

"Dr. Koch" <----lkh79@hotmail.com> wrote in message
> [...]
(bank-fil)
> eller noget, som lige kan smides på en diskette.

Jeg ved ikke hvor meget der kan spares, idet en P4 Northwood kun koster ca.
1600 kr. Men skal der ikke overclockes, er jeg helt enig i, at en Athlon XP
1800+ giver mere ydelse for pengene.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen