Autocad 2002 drawingorder
Fra : Kim Strøiet

Dato : 15-03-02 06:09

I forbindelse med vores blokke i Autocad 2002 har vi problemer med at styre
Drawingorder.
Når man åbner blokken er det i orden, men når den indsættes i en tegning
ændres drawingorder. Hvad skylles det ?

Fra : P.C.

Dato : 16-03-02 11:28

Hi.

"Kim Strøiet" <kims@dancon-bau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Drawingorder.
> Når man åbner blokken er det i orden, men når den indsættes i en tegning

Jeg vil omgående styrte frem og udtale mig im noget, jeg faktisk ikke ved
særligt meget om ;))
Men blokkene er jo små tegninger i sig selv, og derfor vil jeg gerne spørge,
hvad der sker, hvis i exploder blokkene ; begrebet drawing order er jeg kun
stødt på, når det har været enormt upraktisk, at nye objekter tegner hen over
andre objekter og jeg gerne ville have tegnet de sidste objekter først istedet
for sidst ; er jeg helt ved siden af ?
---------- hvordan ville tegningen opføre sig, hvis den i sig selv blev sat som
block med wblock ; altså kunne i f.eks. før der bliver sat en ny block ind,
simpelthen taste (setq a(ssget)) og så svare "all" og derved altid kunne udvælge
alle objekter inden de nye bliver indsat, ved at svare !a , når det senere kunne
være smart, at samle de første objekter for at fjerne dem fra tegningen, og så
sætte dem ind igen og explode den block de var samlet i ?
Kunne man ikke bare sige, at det blæser vi langhårede nordeuropæere på, fordi
ved at binde forskellige objekter til et symbol, kunne samme objekt ovenikøbet
indgå i forskellige blocks.
------------- Nu vrøvler jeg måske endnu mere ,hvis jeg har misforstået det
oprindelige spørgamål, men man kan jo opdele tegnoingen i mange forskellige
objekt samlinger , som man så kalder "a" eller "b" eller "det vi huggede ude på
webbet" ;))
Og man kunne så kalde de nye blokke for "nye blocks".
Altså ; har i prøvet at wblocke før de nye blocks er sat ind, og så sætte de
gamle objekter ind i en seperat block ?
P.C.
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a