Chieftec strømforsyning
Fra : Thomas Krath

Dato : 14-03-02 22:36

Hej NG

Er det ikke utroligt?

Man bestiller en kabinet - Chieftec - og forventer det bare kører. 340 watt
strømforsyning. Programmet til bundkortet fortæller så pludselig, at nu får
CPU'en for lidt strøm... hmmm. Man ser efter i bios, og jo.. det er sq
rigtig nok. Retur med strømforsyningen til forhandleren og man modtager en
ny. Problemet er, at nu sker det sq igen!! Man forsøger med sin anden
computers strømforsyning - Aopen 300 watt... det kunne jo være det ikke være
strømforsyningen, men andre dele i computeren det var galt med. Men nej...

Nu afventer jeg den tredie, hvis det ikke virker, hvilket mærke skal man så
købe - strømforsyning?

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-03-02 23:18

Der må være noget andet i din putter der bringer strømforsyningen i knæ.
Jeg har en Chieftec strømforsyning og den strømføder:
1 Athlon 900, GF2 kort, TV kort, DV kort, Netkort, Lydkort, ekstra
controller kort, 7 harddiske, 2 CD/DVD drev, 10-12 blæsere og lidt andet
guf. Og det køre uden problemer.

Så hvis ikke du køre dual Athlon, så tror jeg der er noget galt et sted.
Hvordan fik dine dimser strøm før ?
Det kan også være et ventilations problem med at strømforsyningen bliver for
varm og derfor lukker ned.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 15-03-02 20:52

Vi har prøvet med min egen strømforsyning og så er der intet galt. Det
skriver jeg også i mit indlæg. Derfor er der intet galt med udstyret i
PC'en.

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Per Knudsen

Dato : 15-03-02 10:34

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
nej...

> Nu afventer jeg den tredie, hvis det ikke virker, hvilket mærke skal

Hej
Er du sikker på at bundkort et monteret rigtig?? Prøv at pille det ud se
efter at du får det sat rigtig i så du er 100% sikker på der ingen
kortslutninger er !!

--
MVH
Per Knudsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 15-03-02 20:52

meddelelse news:Edjk8.913$ZI6.119708@news000.worldonline.dk...

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 15-03-02 12:45

Hvis du skal have en ny. Er enermax strømforsyningerne gode. De nye kan du
stille hastigheden på blæseren bagi. Så du bestemmer sådan set selv hvor
meget den skal sige.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob-H // iVER_uRT

Dato : 16-03-02 05:10

Prøv at åbne din Chieftec-PSU
Lad den være åben og find så de 2 små "potmetre" (Små plasticdimser i højre
del af PSU'en, hvis tænd/sluk-knappen vender mod dig). Fjern den blå lim
derfra, tilslut PSU'en til dit motherboard. Tilslut derefter strøm til
PSU'en (IKKE RØRE VED NOGET INDE I PSU'EN MED DINE FINGRE, DA DU KAN
RISIKERE AT FÅ 230V STØD!!!) og start din computer. Gå ind i din BIOS'
overvågningsfeature og skru så _meget_ forsigtigt med en skruetrækker på det
ene og andet "potmeter" indtil værdierne ligger på ca. 12.5v / - 12.5v /
5.1v / -5.1v. Sluk da din computer, luk PSU'en og benyt da den gode
Chieftec-PSU med dit system. Det er en lidt uortodoks metode og det kan da
også gå galt hvis man piller inde i den, så man for stød eller hvis man
skruer helt sindsygt op så den giver så meget overstrøm at ens udstyr
brænder af. Det er derfor helt på eget ansvar! Men det er imho forsøget værd
at hæve værdierne til det jeg skrev, da det jo kan spare dig for købet af en
ny strømforsyning!

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob-H // iVER_uRT@mail.dk