ændringer i fil
Fra : Morten Graae

Dato : 14-03-02 18:30

Jeg oploader en fil på ca 1000-2000 linier til mit bibliotek på serveren.
Denne fil er tabulatorsepareret og jeg opløser den i linier og arrays.

inden jeg opløser i arrays vil jeg gerne have gjort følgende.
Jeg vil gerne have ændre "tab 2 linieskift" til "<return>"
Derefter vil jeg gerne have ændret alle "linieskift" til "<br>";
og tilsidst vil jeg gerne have "<return>" til normal linieskift

Hvilke kommandoer skal jeg kigge på her for at gøre ovenstående.

mvh. Morten Graae

--
mhv. Morten Graae
http://www.bjergsnaes.dk :Arbejde

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-03-02 18:44

http://dk.php.net/str_replace

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-03-02 19:56

"Morten Graae" <graae@hotmail.com> wrote in message

> Jeg vil gerne have ændre "tab 2 linieskift" til "<return>"
> Derefter vil jeg gerne have ændret alle "linieskift" til "<br>";
> og tilsidst vil jeg gerne have "<return>" til normal linieskift

Det er ikke klart for mig hvad du mener med ovenstående! Mener du det
bogstaveligt, eller mener du "\t\n\n" når du skriver "tab 2 linieskift"
osv.?

> Hvilke kommandoer skal jeg kigge på her for at gøre ovenstående.

Hvis du selv er i tvivl er det klart vigtigst først at finde ud af hvad du
mener og hvordan du beskriver det med PHP-strenge:

http://dk.php.net/manual/en/language.types.string.php

Derefter kan du gå igang med
http://dk.php.net/manual/en/function.str-replace.php

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-03-02 21:31

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message

> Det er ikke klart for mig hvad du mener med ovenstående! Mener du det
> bogstaveligt, eller mener du "\t\n\n" når du skriver "tab 2 linieskift"
> osv.?

Glemte lige at dertil kommer den sædvanelige forvirring vedr. hvordan
"linieskift" kodes:

"\n" på unix
"\r\n" på Windows/DOS
"\r" på Machintosh

Hvis du skal tage højde for det bliver det ret besværligt, og gøres desværre
nemmest med ereg().