Utætte waders
Fra : phc

Dato : 14-03-02 18:22

Hej alle
Var en tur på kysten idag, til min skræk opdagede jeg at mine waders er
blevet utætte. det drejer sig om et par neopren waders 5mm, er der nogen der
ved hvordan man finder hullet , derefter får det lappet og med hvad?
Ser frem til et udførligt svar
phc.

Fra : larsa

Dato : 14-03-02 18:56

Køb et par nye !!!

larsa

Fra : Brian Egebjerg Peder~

Dato : 14-03-02 19:36

Den nemmeste måde at finde lækagen på, er at fylde dine waders med vand. Så
er du ikke tvivl om hvor de er utætte henne. Dernæst markerer du de områder
som drypper. Og når waderne er tørre kommer du en lille klat aquaseal på. Så
har du et par dejlige varme og tørre waders igen.

Brian

Fra : Claus

Dato : 15-03-02 01:12

Der er vist også noget med at man kan puste dem op med sin støvsuger (
hvis den ellers kan puste)
Så er det bare at gøre som med en cykelslange, altså at holde et
stykke under vand ad gangen, og se hvor der kommer bobler ud.
- Derefter aquaseal.

Til Larsa - brilliant!

Claus

Fra : Christian Skands

Dato : 15-03-02 14:14

Hvis du ved nogenlunde hvor dine waders er utætte, kan du puste dem op med
luftpistol eller støvsuger. Derefter sprøjter du lidt sæbevand på med sådan
en forstøver flaske, der vil nu komme bobler der hvor hullet er. Det lappes
så med liqiusole/aquaseal. Husk at vaske sæbevandet af først.

--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Kenneth Michael Jens~

Dato : 20-03-02 10:05

Hej .
drop det med at fylde vaderne med vand!!!!!!

Tag en kraftig lommelygte, gå ind i et mørkt rum og lys indefra i vadersene
, du ser her små lys glimt hvor hullet/erne er . lap derefter som beskrevet
før.

vh. kok-amok.

Fra : S. Mckinley

Dato : 06-04-02 14:17

prøv dette link, hvor der er beskrivelse der er illustreret med billede
http://www.salar.dk/tipsneoprenwader.html
/Jens