Log fra Apache
Fra : Allan M

Dato : 14-03-02 17:47

Jeg er rimelig ny i PHP så bær over med mig.

Hvis jeg nu gerne ville lave noget med at loggen fra Apache automatisk blev
omdøbt kl. 00,00 og fik datoen som navn i stedet på
den fil. Det ville blive lidt nemmere at overskue.

Er det noget som skal / kan laves i PHP ?

Allan

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 14-03-02 18:33

> [...]
> omdøbt kl. 00,00 og fik datoen som navn i stedet på
> den fil. Det ville blive lidt nemmere at overskue.
>
> Er det noget som skal / kan laves i PHP ?

hvis du kører serveren på linux/unix kan du gøre det med crontab i winblows
noidea

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-02 20:59

"Allan M" <allan@allanm.dk> wrote in

> Er det noget som skal / kan laves i PHP ?

ja, men det ville være et værre bøvl og bl.a. kræve at du fik PHP til
at genstarte apache...

- brug logrotate istedet, den kan apache selv snakke med

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Allan M

Dato : 14-03-02 21:35

> - brug logrotate istedet, den kan apache selv snakke med

Øehh, hvad er det ?

... Allan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-02 22:36

> Øehh, hvad er det ?

et program der svjh følger med apache ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-03-02 02:38

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> writes:

> et program der svjh følger med apache ;)

På min RedHat:

# rpm -qf `which logrotate`
logrotate-3.5.9-1

.... så nej, det følger ikke med Apache, men ligger i sin egen pakke, i
hvert fald på min maskine.

--
Jacob - www.bunk.cc
Small is beautiful.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-02 20:08

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in

> På min RedHat:
>
> # rpm -qf `which logrotate`
> logrotate-3.5.9-1
>
> ... så nej, det følger ikke med Apache, men ligger i sin egen
> pakke, i hvert fald på min maskine.

okay, jeg kan nu se det jeg har fået med hedder "rotatelogs", det gør
det samme, men hedder noget andet ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt