Flash MX Seminar I Århus - Resumé
Fra : Bo Dudek

Dato : 14-03-02 15:02

Som tidligere lovet kommer hermed et resumé fra det gratis Flash MX
seminar i Århus i Cinecity Biografen i dag den 14.marts.

To personer fra Macromedia Europe var mødt frem med en bunke bærbare
Mac/PC'ere, som blev brugt til at projektere skærmbilleder op på det
store biograflærrede.

Først blev Macromedias visioner og overordnede strategier gennemgået -
den lidt kedelige del for mange - og derefter begyndte det vi kom for:

Flash MX's nyeste features blev gennemløbet og de mest blærede og fixe
af dem blev illustreret med eksempler. En scrollbar, som i HØJ grad
kan customizes, var bl.a. noget af det nyeste, men også generelle
layout-ændringer var essentielle.

De præcise ændringer fra Flash 5 til Flash MX kan nok bedst beskrives
med et kig på macromedias hjemmeside, men personligt synes jeg, at
flg. features toppede:

Ny debugger: Nu med mulighed for at sætte breakpoints ind, så filmen
kun kører til et breakpoint - indtil man sætter den på play derfra.

Layer-folders: En mulighed for at lave folders til sine layers. På den
måde kan ens tidligere 56 layers grupperes i logiske folders, som kan
expanderes ved enkelt klik.

Integrationen af video: Ved import af video (Quicktime, mov osv)
bliver filmen fordelt over det antal frames, som den aktuelle
framerate kræver. Det må betyde, at man kan sykronisere events med den
importerede film.

Ny actions-panel: Det nye panel er LANGT mere logisk opbygget end det
gamle; nederst er endda et index over samtlige actions, som man kan
browse alfabetisk.

Properties-panel: Lige som i DreamWeaver er der kommet et
properties-panel. Ligegyldigt hvad man klikker på på scenen kan man få
vist properties i eet panel - SUVERÆNT VÆRKTØJ!!

Der er ganske givet mange flere seje features, men jeg vil hellere i
gang med at lege med dem, end at skrive dem alle ned her.

God fornøjelse, folkens ;)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-03-02 17:24

Takker for resume'et!

Det lyder jo lovende med alle de forskellige lettelser i arbejdsgangen +
video-mulighederne.
Nu glæder jeg mig bare til at få fat i MX.

Henrik

Fra : Bo Dudek

Dato : 15-03-02 10:54

>Takker for resume'et!
velbekommen

>Det lyder jo lovende med alle de forskellige lettelser i arbejdsgangen +
>video-mulighederne.
de er også smarte, de mange nye features, men man skal være klar over,
at langt de fleste af dem kræver, at brugeren har installeret flash 6
pluginnet - desværre - og hvor mange har mon det, på nuværende
tidspunkt?? ;)

Fra : Thomas

Dato : 14-03-02 20:09

"Bo Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er ganske givet mange flere seje features, men jeg vil hellere i
> gang med at lege med dem, end at skrive dem alle ned her.

Du kan glæde dig til næste nummer at Computer Arts Special, det er et Flash
nummer med "in-depth-coverage" af MX.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-03-02 20:18

>Du kan glæde dig til næste nummer at Computer Arts Special, det er et Flash
>nummer med "in-depth-coverage" af MX.
Well, det magasin vil jeg da overveje at investere i.. vidste slet
ikke, at et sådant fandtes.. sidder anyway og roder med trial'en nu..
:)

Fra : Thomas

Dato : 14-03-02 22:23

Flash
> Well, det magasin vil jeg da overveje at investere i.. vidste slet
> ikke, at et sådant fandtes.. sidder anyway og roder med trial'en nu..
> :)

Det er et genialt magasin, det tager emner op i hvert nummer. Det nyeste
nummer, som kom i går er 100% Photoshop. Der har tidligere været 3D, Flash,
Illustrator, Photoshop osv. Alle med tutorials og walk throughs af den fede
slags.

For abb. og yderlige info:
http://www.futurenet.com/futureonline/magazine.asp

--