Update og select
Fra : Pernille

Dato : 14-03-02 13:11

Hejsa :)

Jeg prøver at lave en udskrift af alle de poster der er
registreret under en bestemt bruger.

Jeg har brug koden:

<%
DSN = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("VDB.mdb")
Conn.Open DSN

'Indsætter kundenummeret i DB'en under den varer der lige er
valgt
strSQL = "Update Reservationsliste set Kundenummer= '" &
Request.Form("login") & "' Where Varenavn = '" &
request.form("Indsaet") & "'"
Conn.Execute(strSQL)

'Jeg vil nu gerne udskrive alle varer der har det kundenummer,
'men det dur ikke

strSQL = "Select * from Reservationsliste where Kundenummer= '" &
Request.Form("login") & "'"
set rs=Conn.Execute(strSQL)

Response.Write rs("Varenavn")

Conn.Close: set conn = Nothing

%>

jeg får fejlmeldingen:

Fejltype:
ADODB.Field (0x80020009)
Enten er BOF eller EOF sand, eller den aktuelle post er blevet
slettet. Den anmodede handling kræver en aktuel post.
/res003.asp

Det er ikke fordi posten ikke er oprettet endnu, for der er mange
poster med det kundenummer..

Hvad er der galt? Kan man ikke update og select'e i samme script?

Pernille

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Pernille

Dato : 14-03-02 13:29

Hej igen,

Har lige fundet ud af at det ikke har noget at gøre med at update er
med. Problemet er at den ikke kan huske hvad Request.form("login")
er. Den kan godt kaldes på den foregående side. Hvordan kan det være
at man ikke kan kalde den fra hvilken som helst side, og hvad skal
jeg include for at den kan huske det..?

Håber der er nogen der ved det..:)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-03-02 14:28

Pernille <pernille_bergman@hotmail.com> escribió en el mensaje de
noticias a6q531$oh0$1@sunsite.dk...

> [...]
> er. Den kan godt kaldes på den foregående side. Hvordan kan det være
> at man ikke kan kalde den fra hvilken som helst side,

Request.form("login") kan naturligvis kun hentes paa den side hvortil
formen er postet. naar du gaar videre til naeste side taber
request.form("login") sin vaerdi. For at bibeholde vaerdien skal den
laegges in i en session-variabel.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : NAS