Aopen CD-RW 2440 Prob
Fra : Jørn Petersen

Dato : 14-03-02 08:18

Hej.

Jeg købte for ca. 1 måned siden ovennævnte Cdrw-brænder, og nu har jeg fået
en del problemer med den.

Jeg forsøgt at brænde et kopi af min Windows XP cd forleden med
Styresystemets brænderprogram ved at trække og slippe, efter dette blinker
brænderen konstant som om jeg er ved at brænde en cd, hvis drevet har en
skive i.

Jeg kan ikke længere brænde cd'er fra andre brænderprogrammer, da Windows
siger at jeg skal isætte en brændbar cd, selv om der er en i, dette har jeg
forsøgt med disse programmer:

Nero Burn 5.5.7.8
FireBurner 2.1.2
Golden Hawks CDRWIN 4.0a

Jeg har opdateret med seneste ASPI 4.60 drivers uden dette hjalp, og hentet
seneste Firmware fra Aopen 2.02

Jeg ved ikke om det er Windows der stadigt forsøger at skrive cd'en eller om
cdr-drevet er defekt, jeg fjernede indholdet af det der skulle skrives på
cd'en, ved at klikke på drevet og delete indholdet, kan der andre steder
ligge noget der venter på at blive skrevet, og at det er det der holder gang
i drevet.

Håber de er en herinde der kan hjælpe, eller har erfaret det samme.

Med venlig hilsen.
Jørn Petersen

Fra : Leony

Dato : 14-03-02 09:04

"Jørn Petersen" <jps@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Håber de er en herinde der kan hjælpe, eller har erfaret det samme.

Du er ikke den eneste der har problemer med dit Aopen drev.
Hvis du søger på nettet vil du finde ud af der er mange andre som heller
ikke kan brænde med deres Aopen drev.
Hvis du kigger i dk.edb.hardware.drev.cd-rom så kan du søge på Aopen der er
en tråd startet af MB fra d. 21/02-2002 (sub: problemer med Aopen 2440), han
havde de samme problemer som dig. Det endte med at han byttede drevet.
Jeg synes du skulle prøve om ikke du kunne gøre det samme.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : [SANTA]-Muff Diver

Dato : 14-03-02 13:45

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Okay så har jeg bare været heldig med mit...det fungerer perfekt ...også
under XP Pro.......

Fra : Leony

Dato : 14-03-02 16:53

"[SANTA]-Muff Diver" <muff-diver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Okay så har jeg bare været heldig med mit...det fungerer perfekt ...også
> under XP Pro.......

Det skal du jo så bare være glad for, selvom det jo hurtigt kan vende.
Hvis det begynder at opføre sig mærkeligt så ved du i det mindste hvorfor.

Fra : Jørn Petersen

Dato : 14-03-02 15:54

Hej.

Nej det har jeg erfaret ved at søge på problemet, næsten alle der har en
Aopen 2440 har det problem eller ligende, i Forum hos Aopen beklages der
meget over at Aopen intet gør, trods de mange klager og henvendelser.

På Google er der rigtigt mange der skriver om det problem også.

/Jørn

Fra : Leony

Dato : 14-03-02 16:52

> [...]

> Aopen 2440 har det problem eller ligende, i Forum hos Aopen beklages der
> meget over at Aopen intet gør, trods de mange klager og henvendelser.

Prøv om du ikke kan få det byttet.

Fra : LHZ

Dato : 14-03-02 15:42

Har du prøvet med nye Aspi driivere 4.70 ??
Se hos adaptec for dem...

--

Hej Hej

Fra : Jørn Petersen

Dato : 14-03-02 15:51

Nu har jeg lige installeret ASPI 4.7 til XP, og startet computeren op igen
efter Reboot, isat en Cd i drevet, og det er det samme, den den blinker 3-4
gange med få sekunders mellemrum, og så starter den op på at blinke
konstant.

/Jørn

Fra : Jørn Petersen

Dato : 14-03-02 21:12

Hej igen.

For at prøve den lidt af, satte jeg en musik-cd i og den gør intet andet end
bare blinker derudad, og kan ikke en gang viser noget indhold af cd'en.

/Jørn

Fra : Leony

Dato : 15-03-02 08:43

> [...]

end
> bare blinker derudad, og kan ikke en gang viser noget indhold af cd'en.

Jeg ville køre den ud i forretningen hvor du købte den.