Opløsning på en notebook.?
Fra : Erik Hansen

Dato : 14-03-02 08:09

Hejsa.

I mit firma har vi købt en Zitech Notebook, med en 14,1 skærm.

Som standard kører den 1024 * 768. Ændre vi opløsningen til 800 * 600,
vil den ikke udfylder hele skærmen, dvs. at billedet bare bliver
mindre.

Det der er vores problem er at vi gerne vil have større ikoner og
skrifttyper. Derfor vil vi ændre på opløsningen men det hjælper bare
ikke, da den så bare bruger en mindre del af skærmen.

Jeg ved godt at man kan ændre på udsende, og have større font, men
problemet er at vi skal bruge den til Concorde C5, og den bruger ikke
windows standard font, så selvom vi gøre font større, påvirker det
ikke felterne i Concorde C5.

Jeg har snakket med support hos Zitech, og de siger der ikke er noget
at gøre ved dette, og jeg har også selv en HP notebook, og den lave
det samme, så det må være generelt for en notebook.

Findes der en softwareløsning, så man kan snyde. Dvs. at selvom vi
kører 1024 * 768, så bliver det forstørret og simulere 8000 * 600,
eller kan man via et stykke software få den til at fylde hele skræmen
ved 800 * 600.

Vi bruger Windows 2000 på notebooken.

....:Erik

Fra : Gichael

Dato : 14-03-02 08:49

Jeg havde en Chicony bærbar. som gjode det samme.. men der kunne man under
skærm egenskaber lave det om ..

Mvh Michael

Fra : Erik Hansen

Dato : 14-03-02 09:39

On Thu, 14 Mar 2002 08:48:47 +0100, "Gichael" <gichael@hunters.dk>
wrote:

>Jeg havde en Chicony bærbar. som gjode det samme.. men der kunne man under
>skærm egenskaber lave det om ..

Jeg har prøvet at kikke efter det samme, men uden held.

....:Erik

Fra : Peter Dissing

Dato : 14-03-02 08:54

Erik Hansen wrote:

> [...]
> kører 1024 * 768, så bliver det forstørret og simulere 8000 * 600,
> eller kan man via et stykke software få den til at fylde hele skræmen

Hej Erik

På min Hp 6000 skal du i Bios vælge "video Expansion" enabled for at få
den til at bruge hele skærmen i mindre omløsninger en 1024x768. Der er
sikkert en tilsvarende setting i Zitech notebooken.

/Peter

Fra : Erik Hansen

Dato : 14-03-02 09:41

On Thu, 14 Mar 2002 08:53:55 +0100, Peter Dissing
<ped@acoustics.auc.dk> wrote:

> [...]
>den til at bruge hele skærmen i mindre omløsninger en 1024x768. Der er
>sikkert en tilsvarende setting i Zitech notebooken.

Har lige prøvet at kikke i bios, men der er slet ikke nogen mulighed
for at ændre på noget det vedkommer skærmen.

Det er sikkert kun noget som findes på de dyre modeller.

....:Erik

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 14-03-02 09:14

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører 1024 * 768, så bliver det forstørret og simulere 8000 * 600,
> eller kan man via et stykke software få den til at fylde hele skræmen

Hej

Jeg har set bærbare hvor driveren har brugt software til at bruge hele
skærmen i en anden opløsning, men tro mig: billedet bliver aldeles
rædselsfuldt!!!
En TFT-skærm er jo opbygget af pixels, og programmet vil så skulle sprede
_nogle_ billedpunkter på 2 pixels for at kunne bruge hele skærmen, og det
bliver mildest talt ikke ret pænt.....

Da det jo er driveren der styrer det tvivler jeg på at i kan finde 'løst'
software der kan løse problemet...

Prøv evt. dette link (Du skal have det hele med....)

http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-7506916.html?tag=st.dl.10001-
103-2.lst-1-16.7506916

--
Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : Peter T.

Dato : 14-03-02 09:25

Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk> wrote in news:+UmQPLWy3S6xXMF=zuMbDSqBe292@
4ax.com:

> [...]
>
> Som standard kører den 1024 * 768. Ændre vi opløsningen til 800 * 600,
> vil den ikke udfylder hele skærmen, dvs. at billedet bare bliver

Som Peter Brandt skriver, så bliver billedkvaliteten væsentligt dårligere,
da en tft-skærm er bygget til en bestemt opløsning. Bærbare fra Dell kan
udvide skærmarealet, når man går væk fra den anbefalede opløsning, men
billedet bliver temmeligt uldent at se på.

> Det der er vores problem er at vi gerne vil have større ikoner og
> skrifttyper. Derfor vil vi ændre på opløsningen men det hjælper bare
> ikke, da den så bare bruger en mindre del af skærmen.

Ikoner kan forstørres ved at vælge 'large icons' i egenskaber for display
på fanebladet 'effects'. I samme vindue kan du forstørre skrifttyper på
fanebladet 'appearance' (engelsk win2000).

--
Mvh. Peter T.
Vil du lære at citere korrekt? Kig på...

Fra : Henning

Dato : 14-03-02 09:56

> [...]
>kører 1024 * 768, så bliver det forstørret og simulere 8000 * 600,
>eller kan man via et stykke software få den til at fylde hele skræmen

Jeg husker ikke 100%, men mener Qres kan gøre det. Find det via
Google.