2 x windows
Fra : Gichael

Dato : 14-03-02 08:02

Hej

Undskyld jeg poster dette her, men da dk.edb.system.ms-windows ikke svarer,
ved jeg at der sidder en masse kloge mennesker som garenteret har samme
problem, og har fundet en løsning.!

Jeg har fået et problem..

Jeg bruger Windows 2000, men jeg har nogle gamle spil som jeg gerne vil
prøve engang imellem, men de virker kun i Windows me. Derfor havde jeg tænkt
mig at installere begge dele på en hdd. (1 drev) og det går normalt fint. så
jeg får en Boot Manager hvor jeg kan vælge hvad jeg vil kører.. Men kan det
ikke gøres på en anden måde.. Problemet er at jeg på intet tidpunkt har
mulighed for at geninstallere windows 2000, uden at windows me også skal
geninstalleres!

Finder der en Boot manager som starter en menu, hvor jeg kan vælge 2
forskellige ting f.eks. windows me og windows 2000 og derefter går den over
på det drev hvor det ligger.. dvs jeg installere windows me på c og windows
2000 på d.

eller f.eks. c: = boot manager + diverse boot filer d: = windows me e: =
windows 2000.

Jeg vil gerne kunne bruge en boot disk efter at boot manageren er startet,
ellers vil jeg ikke kunne installere windows 2000 ingen, hvis der skulle ske
fejl. (Den vil slette filerne på C: da det er opstarts drevet)

Jeg håber i kan forstå hvad mit problem er, og i har en løsning

Mvh Michael

Fra : scn

Dato : 14-03-02 09:41

"Gichael" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse news:a6phuq$1auc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ved jeg at der sidder en masse kloge mennesker som garenteret har samme

Så vidt jeg kan se sendte du dit indlæg til dk.edb.system.ms-windows
kl 08:00 og dette indlæg kl 8:01....
Dette er ikke en betalings-support hvor du kan forvente svar i løbet at 1 minut

Kan desværre ikke hjælpe med problemet, som hører hjemme i dk.edb.system.ms-windows

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Deaster

Dato : 14-03-02 10:33

> [...]
ske
> fejl. (Den vil slette filerne på C: da det er opstarts drevet)

Når det nu er en hardware gruppe som absolut intet har med dit spørgsmål at
gøre, skal jeg da gerne hjælpe: Du kan lave en boot disk med på en diskette.
Håber det var nok, eller skal du nok finde den relevante gruppe.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Gichael

Dato : 14-03-02 12:20

mit indlæg i ms-windows er lavet d. 12-03-2002 kl 15:58 og igen samme tid
som i dk.edb.hardware, men okay.. Jeg må selv finde et svar på problem.

Deaster tak for dit svar.

Mvh Michael

Fra : UraNos

Dato : 14-03-02 19:06

Du skal installere WinME først, og derefter smider du din win2000 i og siger
den skal installere en ny kopi på et andet drev, og vupti, du har 2
styresystemer inde, med boormenu

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Gichael

Dato : 15-03-02 08:05

> Du skal installere WinME først, og derefter smider du din win2000 i og
siger
> den skal installere en ny kopi på et andet drev, og vupti, du har 2
> styresystemer inde, med boormenu

Tak for svaret, men sådan kører jeg i øjeblikket.. Problemet er at jeg kan
ikke geninstallere windows 2000 uden at skulle geninstallere ME.