WinXP IIS kontra 2000 IIS
Fra : Stuffy

Dato : 13-03-02 23:41

Hej

Jeg fik at vide, at der er forskel i ydelsen på W2K Server IIS og WinXP IIS.

Er det noget I kan belyse nærmere?

Jeg skal opsætte en hig performance web server og ville være ret ked af at
finde ud af at det hele kørte ringe på IIS og XP

Hilsen Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-03-02 09:20

Stuffy wrote in news:vzQj8.342$ZI6.44588@news000.worldonline.dk:

> [...]
>
> Jeg skal opsætte en hig performance web server og ville være ret ked
> af at finde ud af at det hele kørte ringe på IIS og XP

Du er godt klar over, at der kan være max 10 samtidige
connections/requests til din IIS på WinXP Pro, ikke ?

.... og så er valget vel egentlig gjort for dig :)

Hvad vil en "high performance webserver" egentlig sige ? Med high
performance siger man ofte "clustering" ... og det understøtter Win2k Svr
ikke.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Stuffy

Dato : 14-03-02 10:43

> Du er godt klar over, at der kan være max 10 samtidige
> connections/requests til din IIS på WinXP Pro, ikke ?

Nej jeg troede faktisk at der i Pro-versionen ikke var nogen begrænsning.
Det mener jeg at have fået at vide i en tidligere tråd.
Det er ret trist at høre...

> Hvad vil en "high performance webserver" egentlig sige ? Med high
> performance siger man ofte "clustering" ... og det understøtter Win2k Svr
> ikke.

Det vil blot sige mange sidevisninger og derved mange fortolkninger.
Ved ikke hvad clustering er

Hilsen Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-03-02 14:18

Stuffy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Svr

> Det vil blot sige mange sidevisninger og derved mange fortolkninger.
> Ved ikke hvad clustering er

med andre ord, så var din inkludering af ordene "high performance webserver"
bare varm luft ?

:-

/Jesper Stocholm

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Stuffy

Dato : 14-03-02 14:42

> med andre ord, så var din inkludering af ordene "high performance
webserver"
> bare varm luft ?

Afhænger af øjnene der ser - tak for hjælpen.

Hilsen Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-02 15:01

"Jesper Stocholm" <spam200203@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> med andre ord, så var din inkludering af ordene "high performance
webserver"
> bare varm luft ?

Man kan godt tune sin IIS en del så den passer bedre til dit behov, men det
lader ikke til at det var det "Stuffy" referede til.

For interreserrede:
<http://www.microsoft.com/isn/whitepapers/tuningiis.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-03-02 17:03

"Jesper Stocholm" wrote

> Med high performance siger man ofte "clustering" ... og det under-
> støtter Win2k Svr ikke.

Jeg vil nu hellere sige High Availability, i forbindelse med clustre.

Availability kan forstås på flere måder:

1. Hvis en server går ned, bliver brugeren ledt hen til en anden ser-
ver.

2. Hvis en server skal nusses lidt, behøver jeg ikke at gøre det kl.
lort om natten.

Clustre virker fint i Advanced Server, eventuelt med Application Cen-
ter ovenpå. Afhængig af hvad man skal bruge webserverne til, natur-
ligvis.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-03-02 09:14

On Wed, 13 Mar 2002 23:40:33 +0100, "Stuffy" <abuse@hotmail.com>
wrote:

>Jeg fik at vide, at der er forskel i ydelsen på W2K Server IIS og WinXP IIS.

Det tror jeg såmænd ikke der er - men der er forskel på, hvor mange
tilskutninger de kan have.
Win XP er ebgrænset til 10 samtidige tilslutninger - den er med andre
ord kun egnet til simpel script-afprøvning.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj