Roll over problem
Fra : Mugge

Dato : 13-03-02 23:26

Hej

Jeg er jo ikke nogen ørn til java, men med lidt fusken hist og her plejer
det at gå.
Men denne gang er jeg løbet ind i et lille problem.
Jeg har lavet en række links, som når man fører musen hen over dem viser et
lille billede.
Billedet er forskelligt for hvert link.
Det jeg ikke forstår er at effekten virker ved nogle links, og ikke ved
andre.
Det hele er lavet på samme måde, og derfor forstår jeg ikke hvorfor kun
halvdelen virker.
Min test side ligger på: http://www.thebootroom.dk/bog/bog/test.shtml
Er der en der vil gøre mig den tjeneste at kigge koden igennem,
og evt. påpege hvor jeg har lavet fejl.

Tak

Mugge

NB: undskylder hvis dette er den forkerte gruppe!?!

--

mugge.lfc@get2net.dk

http://www.thebootroom.dk

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-03-02 23:49

Mugge wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> Min test side ligger på: http://www.thebootroom.dk/bog/bog/test.shtml
> Er der en der vil gøre mig den tjeneste at kigge koden igennem,

Jeg må sige jeg er overrasket: Din side virker ikke i IE, men i NN4 virker
det faktisk!
Det der sker er at i linie 41, så laver du et billede, der hedder 'history',
men history er allerede et objekt i javascript, så det er nok derfor det
ikke duer. Alle de billeder, der ikke virker er defineret _efter_ history,
og når den ikke virker, så bliver de andre heller ikke defineret.

Jeg tror det virker, hvis du kalder history-billedet for noget andet, fx
illhistory

Jeg har ikke testet det, men ellers spørg igen

> NB: undskylder hvis dette er den forkerte gruppe!?!
Det er det ikke :)

mvh Torben

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Mugge

Dato : 14-03-02 11:37

> [...]
> illhistory
>
> Jeg har ikke testet det, men ellers spørg igen

Nu har jeg så slettet billedet "history", og nu virker det fint - tak!
Jeg har testet det i IE 6.0, NN 4.75 & Opera 6.0,
og alle steder virker uden fejl.
Test siden var: http://www.thebootroom.dk/bog/bog/test.shtml
Tak.

Mugge