Relativ sti til folder
Fra : Finn Elmgaard

Dato : 13-03-02 21:13

Jeg vil gerne liste filerne i en bestemt folder. Til det formål bruger
jeg følgende kode:

strStiTilFolder = "c:\folder1\folder2\folder3"
Set objFS = Server.CreateObject("Scripting.FilesystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(strStiTilFolder)
For each file... o.s.v

Det virker godt nok. Men det er afhængig af en absolut sti, hvilket ikke
altid er heldigt.

Findes der en metode, så der kan refereres relativt til f.eks. en
underfolder (hvis min asp fil er i folder2 og jeg vil liste filerne i
folder3, noget i retning af "/folder3" eller som MapPath)?

mvh
Finn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-03-02 00:46

On Wed, 13 Mar 2002 21:12:33 +0100, Finn Elmgaard
<elmgaard@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Findes der en metode, så der kan refereres relativt til f.eks. en
>underfolder (hvis min asp fil er i folder2 og jeg vil liste filerne i
>folder3, noget i retning af "/folder3" eller som MapPath)?

Netop: Server.MapPath - kan den ikke bruges i dit tilfælde?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 14-03-02 07:58

"Jørn Andersen" wrote:

> Netop: Server.MapPath - kan den ikke bruges i dit tilfælde?
>
> Mvh. Jørn
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Jo, men den giver jo både sti og filnavn. Så kan jeg trække stien ud af
denne streng, hvis det er det du mener ?
mvh
Finn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-03-02 09:07

On Thu, 14 Mar 2002 07:57:51 +0100, Finn Elmgaard

<SNIP>
>Jo, men den giver jo både sti og filnavn. Så kan jeg trække stien ud af
>denne streng, hvis det er det du mener ?

Den giver vel kun filnavn, hvis du "fodrer" den med filnavn?
- men ok, jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det præcist er du vil.
Kan du uddybe??

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 14-03-02 16:47

"Jørn Andersen" wrote:

> Den giver vel kun filnavn, hvis du "fodrer" den med filnavn?

Ja, det har du jo ret i! Nu virker det.
Tak for hjælpen.
mvh
Finn Elmgaard