HJÆLP !!... vores søn vil ikke have penici~
Fra : jeffe

Dato : 13-03-02 18:52

Vi har en dreng på 3½ år har har fået Skarlagensfeber og SKAL have
penicillin, vi har prøver alt, i både fast og flydende form, blandet op i
diverse ymer, is, chokolade...o.s.v. han lukker helt af i halsen og kaster
op.Er der et rigtigt godt råd
derude....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-02 19:04

jeffe wrote:

> [...]
> diverse ymer, is, chokolade...o.s.v. han lukker helt af i halsen og kaster

Kan I ikke få dem som stikpiller?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : vagn torup

Dato : 13-03-02 19:12

Hejsa
Min søn fik også skarlagensfeber i samme alder og ville heller ikke have
pencillin hverken den ene eller anden slags.
Det endte med at han blev rask, inden vi fik noget i ham overhovedet.
MVH Rikke
jeffe <buuu@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8f91c9$0$92533$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : mimi

Dato : 13-03-02 19:52

Hejsa
Du har sikkert prøvet det, men jeg prøver alligevel. Min søn ville bare
ikke have d-vitamin, og vi vendte ham nærmest på hovedet hver gang, for at
kunne dryppe de 5 dråber ned i halsen på ham. Men så fandt vi på den nemme
måde at give ham det på en teske imens han er igang med at lege, og nu
spiser han dråberne uden problemer. Han ved jo ikke hvad der er på skeen,
og når han først har skeen i munden er det for sent at fortryde. Nu skal
det lige siges min søn kun er 9 mdr. og nok ikke så kvik og udspekuleret
som en 3 årig.
Held og lykke fra Mimi

Fra : jeffe

Dato : 13-03-02 20:19

De siger at stikpiller er for "allround" de dræber lt for mange bakterier
der skal leve i tarmen.....desværre !..

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-03-02 20:23

In an article of 13 Mar 2002 jeffe wrote:

> [...]
> diverse ymer, is, chokolade...o.s.v. han lukker helt af i halsen og kaster

Intravenøst? Rektalt?

--
Uffe Holst

Fra : banke

Dato : 13-03-02 21:29

Min søn kastede også op af penicillinen der virkelig smagte ad h til. Vi
blandede det op med koncentreret saftevand, og det gled ned.
hilsen Pia

Intravenøst? Rektalt?

--
Uffe Holst

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-03-02 21:53

"jeffe" <buuu@privat.dk> wrote in message
> [...]
> diverse ymer, is, chokolade...o.s.v. han lukker helt af i halsen og kaster

Sug det op i en lille sprøjte (kan købes på apoteket)
og "skyd" det ind bagest i munden, mens din partner
holder ungen fast. Så kan han ikke undgå at synke det.
Giv ham noget lækkert bagefter, hvad han godt kan lide.

Mvh.Bodil.

Fra : jeffe

Dato : 13-03-02 22:24

Vi har prøvet det med sprøjten, han kaster det hele op..

Fra : jeffe

Dato : 13-03-02 22:37

Vi har prøvet det med sprøjten, han kaster det hele op igen.

Fra : laura

Dato : 14-03-02 08:27

Hej Jeffe!
Vi har haft præcis det samme cirkus med mine unger, de var dog lidt yngre, og
vi havde en overgang hvor de fik infektioner hele tiden
Men vi prøvede også alle former for penicillin, uden held. også stikpiller som
hun konsekvent sked ud igen 1 min efter den var sat i....
Men vi er kommet frem til en type som hedder "flemoxyl" (eller deromkring) det
er nogle piller der skal opløses i vand, juice ell. lign. Og de smager IKKE
hæsligt, de er vist kapslet ind i mikrokapsler, så der er nogle små gryn i
vandet. Så hvis I kan få ham til at drikke en slat saft, sodavand (var et godt
trick her, for det får vi ellers aldrig) ell.lign.
Held og lykke...
(men mine er nu også blevet raske til sidst når det ikke lykkedes...)

Evnligst Laura

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 14-03-02 15:12

Hejsa

Har i prøvet med en pencillin der smager anderledes. Noget af det kan
virkelig smage hæsligt!
Vi har heldigvis kun haft problemet en gang og han er på samme aldre.Vi
snakkede med ham om det. Erkendt at det måske smager dårligt. Forklarede
ham, ja det smager ikke godt, men vi vil gerne have du bliver rask. Tag det
selv med ro og lad være med at blive ophidset (selvom det er svært, når man
nu gerne vil have knægten bliver rask). Vi snakkede om at lægen sagde at han
skulle tage det. Vores søn er meget glad for vores læge! Det virkede efter
to dage, så tog han det to gange om dagen uden problemer. Vi gjorde det ikke
til at problem, men at han skulle have.

Håber det kan hjælpe lidt.

MVH

Conny

Fra : Nina Hald

Dato : 14-03-02 18:35

Hej.
For at dulme smagsløgene har vi haft stor succes med at spise is først, så
mærker man ikke den grimme smag. Her hedder det tre skefulde is, medicin,
tre skefulde is, medicin osv. ( medmindre det kun er meget lidt medicin,) og
så afslut med noget mere is. Det hjælper ikke at tvinge, det skal lokkes
ned, med den store kan vi betale os fra det ved at sige at hun får 2 kroner
til slik hvis hun spiser det uden problemer, stadig med is, men hun brokker
sig ikke.
God bedring og held og lykke.
Venlig hilsen Nina Hald.
Ps. det kan også være at det er en anden end Mor/Far der skal gøre det,
f.eks Mormor som er så stolt af sit barnebarn.

Fra : kat

Dato : 14-03-02 20:30

"jeffe" skrev:
> [...]
op i
> diverse ymer, is, chokolade...o.s.v. han lukker helt af i halsen og

Har i/lægen overvejet om han er overfølsom overfor penicillin?????? Og
dermed SKAL have et andet antibiotikum......
Bare en tanke, når i nu HAR prøvet stort set alle metoder, og han
stadig kaster op.
--

/kat
---

Fra : Jie

Dato : 15-03-02 13:16

"jeffe" <buuu@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har en dreng på 3½ år har har fået Skarlagensfeber og SKAL have
> penicillin, vi har prøver alt, i både fast og flydende form,

Jeg har haft samme problem...eller rettere lignende.

Jeg fik så en penicillin i flydende form (har læst, at Jeres dreng ikke vil
have i flydende form, men det ville min heller ikke), som hedder Calcipen
med karamel smag. Han kunne simpelthen ikke få nok af den. Og siden dengang
har det aldrig været et problem med indtagelse af penicillin her :)

/Jie