Rampriserne
Fra : Morten Jensen

Dato : 13-03-02 14:39

Hej Gruppe

Jeg har i længere tid overvejet at investere i lidt mere ram. Men jeg synes
priserne er noget høje. Lige før jul lå priserne i omegnen af 300 kr. for en
stang 256 MB, mens de nu ligger på godt det dobbelte - hvorfor det??

Er der ikke nogen der kan se i glaskuglen og komme med et bud på hvornår
priserne kommer ned i et leje hvor de var engang.

Hilsen Morten

Fra : scn

Dato : 13-03-02 14:53

"Morten Jensen" <mjen00@i4.auc.dk> skrev i en meddelelse news:a6nkg0$3a5$1@sunsite.dk...
> [...]
> priserne er noget høje. Lige før jul lå priserne i omegnen af 300 kr. for en
> stang 256 MB, mens de nu ligger på godt det dobbelte - hvorfor det??

Udbud og efterspørgsel

> Er der ikke nogen der kan se i glaskuglen og komme med et bud på hvornår
> priserne kommer ned i et leje hvor de var engang.

Jeg kan ikke

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 13-03-02 14:57

> Er der ikke nogen der kan se i glaskuglen og komme med et bud på hvornår
> priserne kommer ned i et leje hvor de var engang.

Der var for lidt siden et rygte om at to af de store ramproducenter ville
fusionere. Det vil så fjerne et konkurrencegrundlag og tvinge priserne endnu
højere op. Om det bliver til noget ved jeg ikke, men det vil tiden jo nok
vise.

/Thomas

Fra : LHZ

Dato : 14-03-02 14:35

Sådan er det når de laver ulovlige prisaftaler....
Et Ramblok på 256mb koster ca. 700,- 3 gange så meget som før jul...
Og hvad tror i det koster at producere sådan et modul ? Ikke mere end 100,-

Producenterne skulle alle have et Tomahawk op i r....

Fra : Claus

Dato : 14-03-02 16:25

> Sådan er det når de laver ulovlige prisaftaler....

Har du noget belæg for dette? Hvor?

> Et Ramblok på 256mb koster ca. 700,- 3 gange så meget som før jul...
> Og hvad tror i det koster at producere sådan et modul ? Ikke mere end
100,-

Hmmm igen.. hvor ved du dog alt dét fra? Prisen er jo ikke kun komponenter
på en printplade med også udvikling, indpakning, mellemmænd osv. Måske har
du ret (jég aner det ikke) men jeg tvivler bare at prisen er så lav fra
producentens side.

Claus

Fra : Jimme Sørensen

Dato : 14-03-02 18:32

"Claus" <claus@mssn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du ret (jég aner det ikke) men jeg tvivler bare at prisen er så lav fra

Jimme:
Jeg tror nu nok 100 kr. passer meget godt. Men jeg mener stadig vi skal være
glade for at de producere RAM overehovedet, ellers kunne vi ikke bruge vores
computere og det ville jo være noget lort.

Fra : Leony

Dato : 15-03-02 09:18

"LHZ" <NOSPAMlhz@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Et Ramblok på 256mb koster ca. 700,- 3 gange så meget som før jul...
> Og hvad tror i det koster at producere sådan et modul ? Ikke mere end

Uden at være et finansgeni (det lader vi Brixtofte om), så vil jeg da mene
at det har noget med udbud og efterspørgsel at gøre.
Det er da klart, at de vil have så meget for deres varer som muligt, de er
jo ikke velgørenhedsorganisationer.
Hvis du har beviser på ulovlige prisaftaler, så synes jeg du skulle melde
dem til de rette instanser.

Var det ikke noget med, at en lille uafhængig producent blev opkøbt af en af
de store.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : martin andreassen