MR Scanning
Fra : Lille mig

Dato : 13-03-02 13:32

Hejsa.

Jeg står og skal til MR Scanning af mit højre knæ her d. 4. april. De har
mistanke om at det er min menisk den er gal med.
Der står lidt om hvad det går ud på men jeg kunne godt tænke mig at vide
lidt fra en der selv har prøvet det. Får man sprøjtet noget kontrast væske
ind før scanningen? og er det ikke meget svært at ligge SÅ stille i en hel
time som der står at scanningen kan tage.
Der står også noget med nogle meget kraftige bankelyde der vil komme når der
bliver skiftet magnetfelt....ja jeg er bare sådan lidt usikker på det hele.

Hilsen Helle

Fra : AEK

Dato : 13-03-02 14:16

Hej Helle !

Ved at søge på : Google , kom der blandt meget andet op :
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/undersoegelser/mrgenerel.htm

/A.Knudsen.

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 13-03-02 22:35

Lille mig <helle@jirty.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8f46cd$0$10656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
der
> bliver skiftet magnetfelt....ja jeg er bare sådan lidt usikker på det

Hej Helle
Jeg har prøvet MR scanning af hovedet. Fik ingen kontrast væske.
Det værste er nok TANKEN om at man ikke må bevæge sig.
Det larmer noget, men personalet forbereder dig hele tiden på,
hvornår det sker.
Du behøver ikke være nervøs, med mindre du lider af klaustro-
fobi. For den er ikke særlig stor. Men jeg er stor, og kunne være
der alligevel.
Mvh. Margit