getURL
Fra : Pia

Dato : 13-03-02 11:42

Jeg har 2 PC'er win 2000, den ene (1) har flash plugin, den anden (2) Flash
5 hvor jeg laver mine animationer. Samme browser begge steder.

På PC (1) kan jeg starte min swf eller exe op og få en URL åbnet i
browseren. På arbejds PC'en (2) virker det kun, hvis jeg lægger swf ind i en
html fil, og det er ikke sådan den skal vises til sidst, men som en
autorun.exe på en cd.

Hvad har jeg overset?! Det er første gang jeg har oplevet dette, sidst jeg
brugte samme metode lå der win98 på (2) og det har altid virket.

:Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-03-02 14:58

> [...]
>
>Hvad har jeg overset?! Det er første gang jeg har oplevet dette, sidst jeg
>brugte samme metode lå der win98 på (2) og det har altid virket.
Det lyder ret meget som om, at du IKKE har Flash Standalone Player på
PC (2). Flash Standalone Player bliver som regel installeret sammen
med selve Flash programmet, men bliver IKKE installeret, hvis du fx
henter flash-pluginnet fra Macromedias hjemmeside.

Derfor bliver du - nu - nødt til at se dit flash gennem browseren, da
det så er pluginnet der benyttes. Du kan ganske givet finde Standalone
Playeren på din Flash 5 CD fra Macromedia, og så er det jo bare at
installere den.

Hvis siden anyway skal vises på en CD, skal du jo - som du nok ved -
lave en projektor fil. En projektor fil indeholder Standalone Playeren
så brugeren ikke behøver at have noget som helst installeret for at
det virker. Dit .exe fil SKAL kunne køre på PC (2) uden problemer.

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Pia

Dato : 13-03-02 16:28

Hej Bo,

filen kan godt køre som exe og swf standalone. Men der sker ikke noget, når
jeg trykker på knappen som linker til en html side. På PC 2 altså.

Jeg fandt til gengæld ud af, at det virker i IE - der var sat netscape 4.79
som default browser, og det er den som ikke kan, selvom der er installeret
nyeste flash plugin til NS. Sætter jeg IE til default, virker min knap igen.
Meget begrænsende må jeg sige, for NS6 og opefter er der vel ikke ret mange
der kører, jeg opgav i hvert fald selv.

Er der nogen steder man kan se, hvor langt tilbage kommandoen getURL
virker? Og hvad med Opera osv? Jeg forstår ikke helt hvorfor Flash ikke kan
snakke til alle browsere, for det er vel Flash som udfører kommandoen?

Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-03-02 18:02

>Er der nogen steder man kan se, hvor langt tilbage kommandoen getURL
>virker? Og hvad med Opera osv? Jeg forstår ikke helt hvorfor Flash ikke kan
>snakke til alle browsere, for det er vel Flash som udfører kommandoen?
fandt den her grimme grimme sag:

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/netscape6.htm

Fra : Brian Andersen

Dato : 13-03-02 18:07

> [...]
igen.
> Meget begrænsende må jeg sige, for NS6 og opefter er der vel ikke ret
Der må være et problem med din netscape, for Netscape kan sagtens vise
Flash - også i version 4.X.

> Er der nogen steder man kan se, hvor langt tilbage kommandoen getURL
> virker?
Siden Flash2. Det står i din ActionScript Dictionary under menuen Help i
Flash.

Og hvad med Opera osv?
Der er også lavet et Flash-plugin til Opera.

/Brian

Fra : Pia

Dato : 13-03-02 18:39

"Brian Andersen" <briandersen@mail.tele.dk> wrote in message
> Der må være et problem med din netscape, for Netscape kan sagtens vise
> Flash - også i version 4.X.

> Siden Flash2. Det står i din ActionScript Dictionary under menuen Help i
> Flash.

nu var det jo ikke lige det jeg spurgte om.... browseren skal ikke vise
noget flash, jeg kalder en gemen html side fra en flash 5 projector...

:Pia