Restart service
Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 13-03-02 10:36

Hej Gruppe
Jeg ønsker at lave en asp-side, der kan restarte en service (på Win2000
server), meeen jeg har faktisk ikke bare en lille ide om hvordan dette evt.
kunne gøres og om det kan lade sig gøre.
Er der nogle der kan komme med et par hints, eller bare skyde ideen ned,
hvis det slet ikke kan gøres.
Mvh
Janus

Fra : Claus O

Dato : 13-03-02 10:54

"Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> wrote

> Jeg ønsker at lave en asp-side, der kan restarte en service (på Win2000
> server), meeen jeg har faktisk ikke bare en lille ide om hvordan dette evt.

Er det noget lignende dette? (til NT)
Claus
http://www.alixoft.com/software/ntslaunch.htm

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-02 12:06

"Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> wrote in message
> [...]
evt.
> kunne gøres og om det kan lade sig gøre.

Du kan gøre noget ala dette (Starter en navngiven service hvis den er
stoppet):

Dim objComputer
Set objComputer = GetObject("WinNT://Computernavn,computer")
Dim objService
Set objService = objComputer.GetObject("Service","Navn på service")
If objService.Status = 1 Then
objService.Start
End If

--
Jakob Andersen

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 13-03-02 20:20

Hej Jakob
Tak for dit svar, det var lige hvad der skulle til. Det inspirerede mig til
følgende kode:
------------------------------Kode start--------------------
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
</HEAD>
<BODY>
<P>
<%
funktion = Request.QueryString("funktion")

Set ServiceSet =
GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").InstancesOf("Win32_Se
rvice")
for each Service in ServiceSet
if service.name = "awhost32" then
if funktion = "start" then
Response.Write("Forsøger at starte servicen...<br><br>")
service.startService
elseif funktion = "stop" then
Response.Write("Forsøger at stoppe servicen...<br><br>")
service.stopService
else
Response.Write( Service.description &" -- " & Service.state & "<br>" )
end if
end if
Next
%>
</P>
<A HREF="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>">Status</A><br><br>
<A
HREF="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>?funktion=start">start</A><
br>
<A
HREF="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>?funktion=stop">stop!!</A><
br>
</BODY>
</HTML>
Den kan genstarter min PcAnywhere som har det med at gå ned, men det er
såmæn nemt at ændre det så du kan styre services generelt på en maskine.
Husk at dette skal køres med administrator rettigheder.
Mvh
Janus
P.S. Håber ikke nogle bliver sure over den store post, men jeg fandt det
yderst spændende, og tænkte at andre også syntes det