splint i pote ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 10:05

Min hund og jeg var på stranden i sidste uge , og kom til at løbe
igennem nogle af de der små buske med tjørne/torne på og han fik en
op i poten .Og humper nu en gang imellem , og slikker på poten og
bider lidt i den . Jeg kan ikke se nogen torn når jeg kigger ! men det
er oppe imellem poterne inde i det der hulrum "eller hvad det nu
hedder" der er sådan noget hvidt betændelse "kun en lille smule"og
lidt rødligt.

Mit spørgsmål er om den ikke bliver opløst af betændelsen ? eller
bliver presset ud ?
Jeg ved ikke helt om jeg vil gå til dyrelægen da det ikke generer ham
så meget og de kan vel heller ikke se den når jeg ikke kan ?

eller hvad gør de ved sådan noget ?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-03-02 10:13

Hej

Prøv at komme poten i varmt sæbevand i et kvarter ca. Så kan du måske få
tornen ud bagefter. Og kom så lidt klorhexedin på.

Hjælper det ikke i løbet at et par dage ville jeg gå til dyrlæge, så
betændelsen ikke bliver værre.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 10:33

On Wed, 13 Mar 2002 10:13:18 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>tornen ud bagefter. Og kom så lidt klorhexedin på.
>
>Hjælper det ikke i løbet at et par dage ville jeg gå til dyrlæge, så

men jeg kan ikke se splinten ! trækker det varme vand den længere ud ?

jeg tænkte faktisk på at købe sådan et forstørelsesglas med lys i
så kunne det jo være at jeg kunne få øje på den ?

jeg ved ikke hvad dyrelægen ville gøre i sådan et situation ?

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 13-03-02 15:46

Hej

Jeg ville gøre som Nina foreslår dig, sætte poten i sæbespånevand 3 - 4
gange dagligt, og hvis det ikke hjælper så ned til dyrlægen det går....Det
er jo ikke sikkert at der er en splint, det kan være at den er kommet ud,
men at poten bare er irreteret af betændelsen.

Men du skal sørge for, under alle omstændigheder, at blive "betændelsesfri"
i løbet af de næste max. 2 dage, ellers skal han sandsynligvis have
antibiotica.

Mange hilsner fra Carina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 17:37

On Wed, 13 Mar 2002 15:45:42 +0100, "Carina Bach Hansen"
<carina.bach@hansen.mail.dk> wrotd:

> [...]
>
>Men du skal sørge for, under alle omstændigheder, at blive "betændelsesfri"
>i løbet af de næste max. 2 dage, ellers skal han sandsynligvis have

ok tak, jeg har badet poten i klorhexidin i dag 1 gang og gør det
senere ,så håber jeg at det virker ,for ja det kan jo godt være at
splinten er kommet ud det havde jeg ikke tænkt på ,jeg kan ikke se
nogen splint !Kan det virkelig iretere hunden så meget med lidt
betændelse ?

Fra : Mari

Dato : 13-03-02 22:26

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse news:vuvu8uk88gr03ddlioeovpl5sd09q07mro@4ax.com...
>Kan det virkelig iretere hunden så meget med lidt
> betændelse ?

Ja det kan. Nogle bekendte havde en hund, som manglede
en stor del af sin forpote en morgen de vågnede.

De syntes også at det var en ubetydelighed, at hunden
havde "lidt med sin pote".
Men hunden havde været fuldstændig ude af sig selv
så den havde slikket og nappet sin pote fuldstændigt i stykker.

Behøver jeg sige, at hunden måtte aflives??

Mh

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-02 09:00

On Wed, 13 Mar 2002 22:26:23 +0100, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrotd:

> [...]
>så den havde slikket og nappet sin pote fuldstændigt i stykker.
>
>Behøver jeg sige, at hunden måtte aflives??

ok det lyder vildt ! men min har det faktisk bedre han har ikke
slikket eller bidt i den i aftes eller her til morgen , så
klorhexidinen hjalp vist