Rengøring af sejldug
Fra : Benjamin Kristensen

Dato : 13-03-02 08:32

Jeg har fået fingre i nogle sejl, der har været udendørs i 2 år, og derfor
er noget "rønnede".
Hvordan rengøres og vedligeholdes sejldug - det er vist nok nylon ?

Mange hilsner
Benjamin.

Fra : Hans

Dato : 13-03-02 11:26

Ned i et badekar, prøv opvaskemiddel først. Er de jordslåede skal der
skrappere midler til.
Hans.

Fra : @ndersson

Dato : 13-03-02 23:42

"Benjamin Kristensen" <info@duelighed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er noget "rønnede".
> Hvordan rengøres og vedligeholdes sejldug - det er vist nok nylon ?

Hej Benjamin..
Jeg stillede næsten det samme spørgsmål i efteråret.. vedr. forsejl.. Det
endte med at jeg proppede mit forsejl i vaskemaskine på 30 grader.... kun
sæbe og ingen skyllemiddel.. og så lige op og hænge.. det tørre hurtigt..

Hilsen

Andy
Skipper og matros på skuden JAM

Fra : Biker-Man

Dato : 19-03-02 17:31

Jeg har fundet dette link til mange gode tips ang sejl.
http://www.europe.northsails.com/dk/sailcare.htm

Mvh

Thomas