kyssesyge
Fra : mimi

Dato : 13-03-02 08:52

Hej
Min lillebror har fået konstateret kyssesyge, og har muligvis haft det i to
mdr. Nu er det jeg tænkte om der så er risiko for at min søn får det, eller
er det slet ikke en sygdom små børn kan få?
Knus fra Mimi

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-03-02 12:56

"mimi" <a@a.aa> wrote in message
> [...]
eller
> er det slet ikke en sygdom små børn kan få?

Så vidt jeg ved, er det ikke særlig smitsomt.
Vi går alle rundt med den slags vira i kroppen,
og på underlig vis bryder det somme tider ud
hos en og anden.
Det er sjældent, at mindre børn får det.
Min ældste søn havde det, da han var 10 år gammel,
det varede ikke ret mange dage, mens jeg selv havde
det som 15-årig og var meget alvorligt syg i over en
måned. Det varede en del måneder, før jeg fik huld
igen.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 13-03-02 17:18

Rigtig mange børn bliver smittet med kyssesyge i daginstitutionen - især i
vuggestuen. Det rammer sjældent børn så slemt som voksne, der ikke kan tåle
hårdt arbejde og sover meget, når de har det. Da jeg havde det viste det sig
jeg var blevet smittet af min nevø, der var intet at mærke på ham, men jeg
var syg i over en måned. Gå evt til lægen - det kan konstateres om man har
det eller har haft det i en blodprøve. Man kan nemlig kun få det en gang og
danner derefter antistoffer i blodet.

Dorthe

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-03-02 17:54

In article <3c8f7b13@news>,
"Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> wrote:

> Det rammer sjældent børn så slemt som voksne, der ikke kan tåle
> hårdt arbejde og sover meget, når de har det.

Dvs at teenagere konstant har kyssesyge?

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Dorthe Frederiksen