TV, ja eller nej
Fra : Kevin & Tina

Dato : 13-03-02 06:07

Hejsan
Vi har nu ikke i 1 1/2 år ikke haft tv
det står simpelthen nede i kælderen licensen er til bankrådgiverens store
tvivlen afmeldt, vi tager det en sjælden gang op 11.09.01 var sidste gang,
og så ser vi noget video.
Men det er ikke for at spare licensen, vi var bare gået død over ikke at
kunne vælge, nu kan vi ikke forstå at vi havde tid til at se tv, bla er
vores aftener blevet hyggeligere, med tid til P1 og musik, samtidig med at
vi kan spise uden at skule nå noget så om vi spiser kl 18 eller 21 er ikke
så vigtigt mere.
kan varmt anbefales.
Meeeen hvad så når sønnen på 1/2 år bliver større og alle andre børn ser tv?

kevin

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 14-03-02 13:02

hummm ,,,,, ja hvad så ...?

jeg tror på at med selvjustits og en god holdning til TV kikning (siger ikke
at jeg har det) smiler skullelt. kan det lade sig gøre at lære barnet at se
det der er "vigtigt" og slutte når man bare ser noget fo r at se ...

og tv i sig selv er j o (nok) ikke skadeligt ... men bare pasivt........

Kasper
www.vendepunkt.dk om personlig udvikling
www.vendepunkt.dk/~behandling/ om behandling

hvem jeg er er muligheden for hengivenhed og skabelse

Fra : vagn torup

Dato : 14-03-02 15:19

Hejsa
Jeg har nogle rigtig gode bekendte, der har 5 børn i alderen 2-8 år og de
har ikke TV. Intet problem i det. De ser TV, hvis de besøger venner men
ellers ikke. Jeg har bestemt ikke indtryk af at ungerne er kede af det.
Måske lidt når der er julekalender og sådan, men de kan jo heller ikke få
alt de slik de ønsker sig osv.
Vi har TV og er ikke særlig kritiske med hvor meget de ser. Det giver sig
selv her i huset. Der er så meget andet at lave, så det faktisk kun er om
morgenen i weekenderne og når de kommer hjem fra børnehave kl. 14.30, at de
ser 1 times tid. Børnetime gider de sjældent, selvom jeg husker dem på det
og det er kun den store på 5½, der gider og se disney sjov.
Jeg synes bestemt ikke, I skal anskaffe jer TV for barnets skyld. Gør I det
for jeres egen skyld så tag det roligt i forhold til hvad de ser, så længe
der er masser af andre gode tilbud i huset: bage boller, spille GODE
computerspil, lege med ler, en tur på legepladsen osv er der næppe grund til
bekymring.
MVH Rikke
Kevin & Tina <kevin.v@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B8B49CC2.2279%kevin.v@mail.dk...

Fra : Behr

Dato : 23-03-02 11:24

Hej Kevin & Tina!

Det kunne være dejligt, hvis man kunne undvære tv'et noget mere. Mange gange
sidder man jo bare og glor ind i skærmen uden at ane, hvad man ser. Jeg
ville nu helst ikke undvære tv'et fuldstændig, da der trods alt er
udsendelser jeg meget gerne vil se koncentreret. Men jeg synes det er sejt,
at I har holdt ud så længe.

Mht. spørgsmålet om, hvad I gør, når jeres søn bliver ældre. Det er helt
klart noget I skal beslutte inden han bliver gammel nok til at se tv. Det er
jeres beslutning - og der er ikke en beslutning, der er bedre end andre. Han
vil uden tvivl komme til at se tv andre steder; hos kammerater, familie,
børnehave, skole o.lign. Derfor er det vigtigt, at I gør op med jer selv,
hvorfor I vil fravælge tv'et - eller hvorfor I vil tilvælge en hverdag uden
tv hos jer. Han vil jo helt sikkert spørge jer, når han bliver ældre. Derfor
er det vigtigt, at I har et svar. Men jeg tror helt sikkert han vil have
lettere ved at forstå jeres valg, hvis han er opvokset i et hjem uden tv.
Det er en helt anden sag, hvis han først har haft et tv hjemme og så det
bliver taget fra ham.

Personligt vil jeg tilvælge en hverdag, hvor min datter får lov til at se tv
i en begrænset mængde. Jeg er ikke tilhænger af at bruge tv'et eller videoen
som barnepige. Mængden af tv-kiggeri er ikke det vigtige. Det vigtige er,
hvad hun får lov at se. Jeg vil gerne have indflydelse på, hvad hun ser så
længe hun er lille. Her tænker jeg på, at der er mange grusomme ting i tv,
som hun ikke behøver stifte bekendtskab med lige med det samme. Men igen,
det er en individuel sag!

Held & lykke med jeres beslutning. Og god fornøjelse med jeres søn!

Ulla