Kan man generere en 404 i en side der find~
Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 13-03-02 02:19

Jeg eksperimenterer med diverse måder at bygge et site på mit domæne.

Resultatet er nu at diverse webcrawlers bliver ved med at besøge sider der
ikke eksisterer, fordi det hele går igennem en index.php-fil som modtager
hvilken side man ønsker at se med ?page=sidenavn

Er der noget at gøre ved det? Så vidt jeg kan se er det umuligt at generere
en 404 når en PHP-side findes normalt. Eller hvad?

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-03-02 02:28

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Mogens Meier
Christensen" <mmc@nospam.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Er der noget at gøre ved det? Så vidt jeg kan se er det umuligt at generere
>en 404 når en PHP-side findes normalt. Eller hvad?

før noget andet output
<?
header("HTTP/1.0 404 Not Found");
?>

hth,
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 13-03-02 12:39

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> wrote in message

> før noget andet output
> <?
> header("HTTP/1.0 404 Not Found");
> ?>

TAK! :)

I øvrigt ret smart/overraskende at PHP og/eller apache oversætter det til
HTTP/1.1 i stedet, hvis det er det rigtige...