HTML Syntax Highlighting
Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-03-02 00:40

Mjello,
Er der nogen der kender til noget javascript (eller andet) der kan
syntax highlighte HTML koder?

Det er til en intern HTMLEditor som kører i et iframe, og behøver kun
virke til Internet Explorer. Det behøver ikke være vildt snazzy,
f.eks. bare så tekst fra og med < til > bliver en anden farve eller
lignende.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Matus

Dato : 13-03-02 15:32

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev i en meddelelse
> Mjello,
> Er der nogen der kender til noget javascript (eller andet) der kan
> syntax highlighte HTML koder?

Jeg har ikke prøvet det endnu, men kunne du ikke gøre det med style sheets?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-02 21:12

Jeg kan sagtens skrive lidt C++ kode der gjorde hvad du ønsker men du
kan glemme JavaScript. Det kan muligvis gøres serverside men der vil
være et stort overhead fordi hver gang der blev skrevet et tegn skulle
det sendes til serveren og serveren skulle returnere en opdateret
side.
Kort og godt. Glem det.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-03-02 00:31

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside

> Jeg kan sagtens skrive lidt C++ kode der gjorde hvad du ›nsker men
> du kan glemme JavaScript. Det kan muligvis g›res serverside men der
> vil v‘re et stort overhead fordi hver gang der blev skrevet et tegn
> skulle det sendes til serveren og serveren skulle returnere en
> opdateret side.

Hvorfor skal det sendes til serveren? javascript bliver jo netop
afviklet på klienten. Et serverside script skal derimod afvikles på
serveren og derved sendes frem og tilbage.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-02 14:17

Rart at se at du er enig. Du spørger og bekræfter på en gang!
Mikael siger dog nu at det kan gøres med JavaScript. Jeg tvivler nu
stadig på at det kan gøres men ser frem til en løsning.

On Wed, 13 Mar 2002 23:30:49 +0100 (CET), Lars Hoffmann
<lars@hoffmann.ac> wrote:

>Hvorfor skal det sendes til serveren?
<snip>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-03-02 14:25

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> escribió en el mensaje de
noticias i4819uokk7vveeu48cv01jn9sd2rai83pm@4ax.com...
> Rart at se at du er enig. Du spørger og bekræfter på en gang!

Hehe, jeg laeste lige din post for hurtigt

Fra : Mikael Bagger

Dato : 14-03-02 10:40

Hva' er nu det for noget sludder?? JavaScript er særdeles velegnet til
formålet..
Jeg går ud fra at din HTMLEditor bruger MSHTML.. Du kan så passende assign
en onkeypress-event til din <IFRAME>'s document. Funktionen skal så lave en
textRange på document.body - dernæst bruger du metoden find("tekst her") på
dit textRange objekt. Endelig kalder du metoden pasteHtml("html her"), atter
på textRange-objektet. Evt. kunne man bygge en tabel (array) over alle
HTML-tags, som man så itererer gennem for at finde sådanne i teksten.

Jeg stykke lige noget kode sammen senere og poster det her

Mvh
Mikael