automatisk submit
Fra : Ofutte

Dato : 12-03-02 22:27

Hej.

jeg har en input side som sender data til en mdb, "on submit" går den så til
en andre side, der samler data fra den mdb'en poster den i nogle tekst
felter.

jeg vil gerne have side nr.2 til automatisk at "submitte" den data den får
fra mdb'en til en ny mdb, ???? er der nogle der ved hvordan jeg laver sådan
en "auto submit"

På forhånd tak!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-03-02 23:19

Ofutte wrote in news:a6lrq9$2o5$1@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> jeg vil gerne have side nr.2 til automatisk at "submitte" den data den
> får fra mdb'en til en ny mdb, ???? er der nogle der ved hvordan jeg

med klientside javascript kan du gøre det. Du tager alle de informationer
du indsamlede på side 1 og putter dem i HIDDEN felter på side 2. I dit
body-tag kan du så lavet noget a'la

.... dette burde virke.

Du kan jo også altid lave en ny SQL-streng der putter data i en anden
database - evt åbne en helt ny forbindelse til evt. en anden databasefil.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-03-02 00:35

On Tue, 12 Mar 2002 22:26:32 +0100, "Ofutte" <ofuttrup@hotmail.com>
wrote:

>jeg vil gerne have side nr.2 til automatisk at "submitte" den data den får
>fra mdb'en til en ny mdb, ???? er der nogle der ved hvordan jeg laver sådan
>en "auto submit"

Du *kan* ganske vidt lave "automatisk submit" med fx noget clientside
JScript, men det virker på mig som lidt "risky business" at lade det
være afhængig af din brugers browser om disse data rent faktisk bliver
overført. Det vil de ikke blive, hvis fx brugeren har slået JScript
fra - eller der sker andre uforudsete ting hos din klient.

Hvorfor ikke gøre det serverside?? Det er da langt mere sikkert,
speielt når det ikke engang handler om at brugeren skal godkende
transaktionen.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ofutte

Dato : 13-03-02 16:00

Jeg ville faktisk gerne holde det serverside, men jeg har fundet ud af at
mit prob. egenteligt er noget mere simpelt (tror jeg nok) en jeg troede, keg
bruger macromedia ultra dev og vil gerne have at mine brugere kan vælge at
sætte dato ind i en kalender fra nogle dropdown menuer, men jeg kan ikke
finde ud af at få de 3 menuer (ugedag, måned og år) til at skrive sig ind i
en ms database i det rigtigt dato format (langt dato format) .

nogle ider ??!!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-03-02 17:35

On Wed, 13 Mar 2002 15:59:33 +0100, "Ofutte" <ofuttrup@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>finde ud af at få de 3 menuer (ugedag, måned og år) til at skrive sig ind i
>en ms database i det rigtigt dato format (langt dato format) .

Du skal ikke tænke på *formatet*, når vi snakker datoer, men på
*værdier*. Sørg altid for at gemme tidsangivelser som dato/tid i db'en
- alt andet giver kun problemer.

Brug den funktion, som er vist via denne link:

<SNIP>
Og: Kig lige i min signatur :)

Good luck,
Jørn

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ofutte

Dato : 16-03-02 12:50

> Du skal ikke tænke på *formatet*, når vi snakker datoer, men på
> *værdier*. Sørg altid for at gemme tidsangivelser som dato/tid i db'en
> - alt andet giver kun problemer.
>
> Brug den funktion, som er vist via denne link:
http://groups.google.com/groups?hl=da&selm=1879jt0nj8ng3066tpe91bs1frm82c7u2
p%404ax.com>

> <SNIP>
> Og: Kig lige i min signatur :)
>

> Good luck,
> Jørn
>

> PS: Gider du tage et kig på:
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

<SNIP>
Hej Jørn.

Tak skal du have , både for svaret på dato format, og for dit råd om
"netikette"

Ole Futtrup