Erfaringer med internetløsninger til bolig~
Fra : Anders

Dato : 12-03-02 22:45

Hej Alle,

Jeg bor i en boligforening på Nørrebro (ca. 100 lejligheder), som overvejer
at investere i komplet netværkskabling med henblik på at få installeret
internetadgang (og måske telefoni/kabeltv) igennem denne.

Er der nogen, som har nogle erfaringer med dette? jeg tænker særligt på
nogle firmaer, som de kan anbefale eller det modsatte.

Jeg har selv arbejdet meget med computernetværk og internet, så teknisk-snak
er tilladt.

Med venlig hilsen
Anders

Fra : Søren Blom

Dato : 13-03-02 00:06

"Anders" <daddas@nowhere.com> skrev i
> Jeg bor i en boligforening på Nørrebro (ca. 100 lejligheder), som
overvejer
> at investere i komplet netværkskabling

Prøv at se http://www.skydebanen.net/ og http://www.dalgashave.dk/ sidste
nævnte holder informationsmøder engang imellem for folk der har lyst til at
gå igang med lignede projekter.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Niels Svendsen

Dato : 13-03-02 01:11

Vi er i gang med at undersøge muligheder og priser og er foreløbig kommet
til Kabelnettet.
De bruger 3 kabler (fjernsyn + 2 datakabler 10/100 Mbit) til henholdsvis
telefon og internet. Selve installatione ser dyr ud, men til gengæld
tilbyder de 2 Mbit pr. lejlighed til kr. 48- md.
Prøv at kikke ind på www.kabelnettet.dk der kan du bestille materiale.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.